Publicado 26/11/2015 08:21

El comerç de Barcelona espera que el Black Friday incrementi més d’un 30% les vendes en relació a un dia normal

El nombre de botigues inscrites a la campanya de promoció s’ha multiplicat per cinc en relació a l’edició anterior

ACN

Barcelona.-Els comerciants de Barcelona esperen que el Black Friday provoqui increments de les vendes de més d’un 30% per sobre d’un dia normal. Segons ha explicat Carmen San Gil, la responsable de Cromek System, l’agència de comunicació que promou aquest esdeveniment i que col·labora amb la Confederació de Comerç de Catalunya, els consumidors ja coneixen aquesta fórmula de promoció comercial, que se celebra per segon any a la capital catalana. El Barcelona Black Friday, que promou descomptes al comerç de proximitat els dies 27 i 28 de novembre, va comptar amb la participació de més de 400 establiments de la ciutat durant la seva primera edició i aquest any ja s’hi han inscrit més de 2.000 botigues.

Segons els organitzadors, els protagonistes del Black Friday Barcelona són els establiments de barri. L'objectiu dels impulsors d'aquest projecte és que el petit comerç ofereixi descomptes significatius durant el 27 i 28 de novembre. Com moltes tradicions comercials, el Black Friday prové dels EUA i és el dia en què de manera oficial es dóna el tret de sortida a les compres nadalenques. Els comerços ofereixen molts dels seus productes amb vals descompte o rebaixes per incentivar les seves vendes en el començament de campanya i així passar "dels números vermells als negres". Qualsevol negoci independent o els establiments associats a un gremi o una associació de comerciants poden unir-se al Black Friday.Al portal d’internet blackfridaybarcelona.com es poden trobar tots els descomptes que ofereixen els comerços de Barcelona durant aquesta campanya promocional, ordenats per eixos comercials, barris o sector de negoci. Els productes dels comerços adherits a la iniciativa omplen tota la gamma del mercat, des d’ulleres de sol, passant per roba, mobiliari de la llar, vehicles, perfumeries, hostaleria, fins a classes de ball o cursos sobre xarxes socials. Fins i tot diverses empreses especialitzades en el comerç electrònic aprofiten el Black Friday per oferir descomptes als seus clients ‘on line’.Per donar el tret de sortida a la campanya de dinamització comercial, els seus promotors (Cromek System, la Confederació de Comerç de Catalunya, PIMEC, l’Agrupament de Botiguers i Comerciants de Catalunya, Comertia i Barcelona Oberta) faran una presentació aquest divendres a les 16.00 hores a la sala Polivalent del Mercat dels Encants. En acabar, els mateixos paradistes del mercat oferiran un espectacle ‘flash mob’ per a tots els assistents. Menys enllà de Barcelona, el Black Friday es celebra ja a diversos llocs del món. A nivell espanyol, la xifra de vendes que es preveu és de 1.172 milions d’euros, segons l’associació Adigital.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés