Actualizado 28/01/2015 15:33

Comencen a urbanitzar la llosa que cobreix les vies de l'AVE a Vilafranca del Penedès

Agencia Catalana de Noticias
ACN

L'Ajuntament negocia amb ADIF el finançament de la cobertura dels 200 metres de vies pendents, que provoquen problemes acústics pels veïns

Vilafranca del Penedès (ACN).-

El govern municipal de Vilafranca del Penedès ha comprovat 'in situ' l'inici de les obres que urbanitzaran la cobertura de les vies de la línia d'alta velocitat. La previsió és que acabin al setembre, moment en què es recuperarà la connexió entre els barris del Poble Nou, la Girada i el Molí d'en Rovira. La inversió de l'Ajuntament és de 2 milions, provinents dels pressupostos dels anys 2014 i 2015. Les obres resoldran una reivindicació històrica, tot i que l'objectiu del municipi és completar l'espai i acabar de cobrir els 200 metres de vies descobertes que hi ha fins al Pont de Moja. L'alcalde, Pere Regull, manté que ADIF s'ha compromès a completar l'espai pendent però falta saber-ne els detalls.Mentre Ajuntament i ADIF mantenen les negociacions, Regull insisteix que completar la cobertura és una obra indispensable perquè els veïns tenen grans problemes acústics. "És una afectació tant per sobre del permès, que si hi poséssim pantalles acústiques, no es resoldria. L'única solució és el cobriment total", explica. Subratlla que el cobriment és un punt que va quedar pendent de resoldre dins el conveni entre administracions signat l'any 2004 per pal·liar les afectacions del pas de l'AVE. Per això assegura que aquesta vegada sí que quedarà recollit dins la nova negociació oberta amb ADIF.

Pel que fa a la urbanització de la cobertura de les vies al Passeig Rafel Soler, on han començat les actuacions, el projecte preveu fer un passeig on ara hi ha les voreres, canviar la ubicació dels arbres, fer un altre passeig central arbrat i un gran espai verd que la gent pugui aprofitar. L'alcalde, Pere Regull, vol eliminar del tot el que considera un "passeig gris i molt precari". Quan les obres acabin el mes de setembre, però, el resultat no serà el definitiu, ja que el govern confia poder destinar-hi futures inversions que ajudin a completar l'espai. La propera obra, per exemple, serà crear un espai d'aparcament que contribueixi a arrodonir una futura estació de transport públic intermodal, englobant les actuals estacions d'autobusos i de trens.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés