Publicado 11/12/2015 16:22

Comencen les obres per millorar la mobilitat i la seguretat del tram urbà de la carretera N-II a Lleida

Es preveu habilitar una calçada de quatre carrils, una vorera lateral, la construcció d'una nova rotonda i establir un nus de comunicacions per facilitar futures circumval·lacions

ACN

Lleida.-L'Ajuntament de Lleida ha iniciat les obres de millora global de la mobilitat i la seguretat del tram urbà de la carretera N-II que va des de la rotonda d'accés a la Caparrella fins a la rotonda del Camí de Rufea, un dels accessos més importants a la ciutat. L'actuació, que s'allargarà uns set mesos i es portarà a terme en tres trams diferenciats, té un pressupost de 962.910,35 euros. Es preveu habilitar una calçada de quatre carrils, una vorera lateral, la construcció d'una nova rotonda i establir un nus de comunicacions per facilitar futures circumval·lacions. A més, es prohibiran els actuals girs a l'esquerra. L'alcalde de Lleida, Àngel Ros, destaca que es tracta d'una de les obres més importants de millora dels trams urbans de la xarxa de carreteres al terme municipal de la capital del Segrià.

L'alcalde de Lleida, Àngel Ros, acompanyat del tinent d'alcalde i regidor d'Hàbitat Urbà, Rural i la Sostenibilitat, Fèlix Larrosa, ha destacat que és una de les obres més importants de millora dels trams urbans de la xarxa de carreretes al terme municipal de Lleida i que comportarà, d'una banda, una millora substancial de la seguretat i mobilitat en aquest accés a Lleida amb l'increment de la capacitat de la carretera i, de l'altra, la construcció d'una rotonda entre el Restaurant Palermo i la via de l'AVE. "L'actuació permetrà una ordenació general del trànsit, una ordenació general de serveis i una clara millora de la seguretat viària", ha conclòs el paer en cap.Calçada de quatre carrils i prohibició dels gira a l'esquerra al tram 1, entre la rotonda del Camí de Rufea i el restaurant PalermoSegons ha informat la Paeria, les obres projectades tenen l'objectiu de millorar la seguretat de la circulació de vehicles en tots els seus moviments i aportar un espai de protecció per a la circulació de vianants, adequant l'entrada a la ciutat de la N-II al seu caràcter urbà.Les obres comportaran la remodelació d'aquest tram amb una calçada de quatre carrils –dos per sentit-, la construcció d'una vorera pel lateral nord i la prohibició de qualsevol gir a l'esquerra. També s'inclou, en aquest tram, la perllongació de la xarxa d'aigua potable i la renovació dels drenatges d'aigües superficials.Àngel Ros ha explicat que la mobilitat en el tram entre la rotonda del Camí de Rufea i el Restaurant Palermo s'ha vist històricament condicionada pels girs a l'esquerra que s'efectuen des dels laterals de la carretera, un fet que suposa un risc per a la seguretat del trànsit. Un fet que els darrers anys ha motivat la ubicació de bandes reductores de velocitat i un reforç de la senyalització però que, amb aquesta actuació, es veurà completament solucionat. La mobilitat generada pels girs a l'esquerra es podrà dur a terme a través de la nova rotonda.Nova rotonda al tram 2, entre el restaurant Parlemo i la via de l'AVEEn aquest tram es construirà una rotonda amb l'objectiu d'ordenar els carrils de circulació de forma definitiva, adoptant dos carrils per sentit –ara hi ha tres carrils de sortida i un d'entrada a Lleida- des de la rotonda fins a la connexió de la N-II amb la N-240 i la LL-11 a la rotonda de Cos Gayon.També s'establirà un nus de comunicacions futures previstes en el planejament per a la N-II amb futures circumval·lacions, inclòs una futura connexió amb el Turó de Gardeny i, finalment, es millorarà la seguretat i es facilitarà la mobilitat i els canvis de sentit en els diferents trams de la N-II en el seu entorn urbà.L'actuació en aquest tram es completarà amb l'adaptació de rasants de les dues calçades actuals i la seva disposició en dos carrils per sentit, donant continuïtat a la globalitat del projecte.Elevació de la calçada lateral al tram 3, entre la via de l'AVE i la rotonda d'accés a la CaparrellaL'Ajuntament de Lleida preveu en aquest tram l'ajustament i elevació de la rasant de la calçada lateral de la N-II en direcció a Alcarràs. Actualment existeix una marcada diferència de rasant entre les calçades de la N-II entre la rotonda de la Caparrella i el pont de l'AVE i un segon desnivell entre la calçada lateral i el polígon Creu del Batlle. L'ajust i millora de la rasant de la calçada lateral en direcció a Alcarràs permetrà una considerable millora de la visibilitat i una millor adequació a l'entorn urbà del polígon, segons fonts municipals.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés