Publicado 03/02/2015 14:34

El Col·legi d'Enginyers considera un "error" no preveure una nova estació de Rodalies sota la T-2 a l'aeroport

"És la terminal que més creixerà i té un perfil de viatgers més procliu a l'ús del tren", afirmen

El Prat de Llobregat (ACN).-

La Comissió de Gestió d'Infraestructures del Col·legi d'Enginyers de Camins, Canals i Ports de Catalunya veu insuficients els plans de futur per a la connexió ferroviària de l'aeroport del Prat amb el centre de Barcelona. Lamenten que Foment no aprofiti les obres de l'enllaç ferroviari amb la T-1 per a la construcció d'una estació de Rodalies sota la T-2, com estava previst, i diuen que "no fer-ho és un error". La connexió amb la T-2 es limitarà, a partir de 2018, a la L-9 del metro de Barcelona. Pel Col·legi d'Enginyers, però, la T-2 "és la que creixerà més atesa la seva disponibilitat d'espai i l'ocupen companyies 'low-cost' amb un perfil de viatgers més procliu a la utilització del tren".L'accés ferroviari a l'Aeroport de Barcelona és una de les prioritats més urgents a resoldre pel que fa a les infraestructures metropolitanes, segons el Col·legi d'Enginyers de Camins, Canals i Ports de Catalunya. L'actual planificació, diuen, no cobreix adequadament les necessitats de la major part dels usuaris, ja que "implica un seguit de transbordaments i un recorregut de 50 minuts, gens competitiu".

Els enginyers consideren que cal impulsar la connexió de les terminals aeroportuàries a través de la prolongació de la xarxa ferroviària convencional de Rodalies, com estava previst inicialment pel Ministeri de Foment, amb estacions a la T-1 i a la T-2. Raons pressupostàries, però, han fet replantejar el projecte, que ara connectarà el centre de Barcelona amb la T-1 i la T-1 i la T-2 a través de la línia 9 del metro, que si connectarà amb les dues terminals.

"Cal construir una estació sota la T-2, no fer-ho és un error" perquè "l'experiència demostra que les solucions provisionals passen a ser definitives en la pràctica", adverteixen. Des del Col·legi d'Enginyers asseguren que "la T-2 rep un terç de la demanda actual de l'aeroport i és la que creixerà més en els anys vinents, atesa la seva disponibilitat d'espai. A més, la T-2 l'ocupen en bona part les companyies 'low-cost', amb un perfil de viatgers més procliu a la utilització del tren per accedir a la ciutat"

En aquest sentit, l'entitat argumenta que una connexió ferroviària directa a la ciutat, habitual en els aeroports europeus de referència, "contribuiria a millorar la imatge de Barcelona, a més de resoldre les necessitats de mobilitat dels usuaris.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés