Actualizado 10/02/2015 13:37

Cellers catalans busquen a Lleida l'interès d'importadors del Japó per introduir els seus vins en aquest mercat

Agencia Catalana de Noticias
ACN

Les exportacions de vins catalans al país nipó es van gairebé doblar el 2013 en relació al 2012

Lleida (ACN).-

Cellers lleidatans i catalans aprofiten la 4a edició de l'International Gourmet & Wines Business Meetings, que se celebra a Lleida i que enguany té el Japó com a país convidat, per intentar establir relacions comercials amb importadors d'aquell país amb l'objectiu de començar-hi a vendre els seus vins. El consum de vins de qualitat al Japó s'ha incrementat en els darrers temps, fet que suposa noves oportunitats de negoci per als cellers catalans tot i que abans cal superar les barreres culturals existents. Segons la Cambra de Comerç de Lleida, les exportacions de vins catalans al Japó es van gairebé doblar el 2013 respecte a l'any anterior, assolint un volum de vendes de 79,40 milions d'euros.Lleida acull fins dijous la 4a edició de l'International Gourmet & Wines Business Meetings, una missió comercial inversa que organitza la Cambra de Comerç de Lleida i que en aquesta edició té el Japó com a país convidat. La trobada compta amb la participació de prop d'una cinquantena d'empreses del sector agroalimentari i gourmet, en concret, 12 firmes importadores de Japó i 40 empreses de Lleida i Catalunya, així com de la Rioja, País Basc, Aragó, Castella i Lleó i País Valencià.     

Les exportacions de vi catalanes a Japó van assolir els 79,40 milions d'euros el 2013, respecte els 40,94 del 2012, el que representa un increment del 93.94%. En canvi, només va incrementar un 6,63% la quantitat exportada, passant de les 12.940 tones del 2012 a les 13.800 del 2013, cosa que mostra que Japó aposta per vins de major qualitat, segons ha explicat el responsable d'internacional de la Cambra de Comerç de Lleida, Jordi Quejido. En global, les exportacions catalanes al país nipó es van situar en els 190,53 milions d'euros l'any 2013, respecte els 136,39 del 2012, amb la carn fresca i els vins al capdavant.   

Alguns dels importadors japonesos que participen en la missió comercial han destacat que el consum de vi s'ha incrementat en els darrers anys al Japó i, per això, estan a Lleida per conèixer de primera mà els productors lleidatans i catalans per establir-hi relacions comercials. Actualment uns vuit cellers lleidatans ja exporten els seus productes a l'Àsia però només la meitat d'aquestes ho fan a Japó. Destaca el fet que després de la 3a International Gourmet & Wines Business Meetings, que va tenir a la Xina com a convidat, quatre cellers de Lleida van començar a exportar-hi.   

La importadora japonesa Ayako Aoki ha explicat que busquen en els vins que compren sobretot la qualitat però també que aquesta s'adeqüi amb el preu i també valoren la història que hi ha darrere del celler i el procés d'elaboració del vi, conceptes que veu que tenen els vins catalans.   El gerent de Marco Abella, David Marco, ha explicat que el seu celler va plantejar-se l'obertura de nous mercats arran de la crisi i l'estancament del consum intern. Des de fa 8 anys la firma exporta a la Xina i ara vol entrar al Japó i, per això, participen a la trobada. Arran de la seva experiència, Marco ha remarcat que "costa anys però una vegada has entrar són molt fidels i hi ha continuïtat".     

1r Fòrum Agroalimentari Lleida-Àsia

Com a novetat, en el marc de la 4a International Gourmet & Wines Business Meetings, aquest dimarts s'està celebrant el 1r Fòrum Agroalimentari especialitzat en la internacionalització del sector agroalimentari, que organitzen GLOBALleida i Cambra de Comerç de Lleida, i que busca potenciar les exportacions de Lleida al continent asiàtic.   

L'esdeveniment ha comptat amb les intervencions de Pedro Nueno i Jaume Giné, especialistes en mercats asiàtics, que han exposat les "infinites oportunitats" que poden tenir els mercats asiàtics per a les empreses agroalimentàries catalanes tot i que cal tenir en compte les barreres culturals existents i, per això, "cal fer-hi molts viatges" abans de tancar acords comercials. En aquest sentit, Giné ha dit que per accedir a aquesta mercats cal posar-hi mitjans, persones, temps i, sobretot, persistència. "A Àsia els negocis es basen en relacions de confiança", ha remarcat. Per la seva banda, Nueno ha remarcat el prestigi dels vins catalans arreu del món, potencial que cal saber vendre per accedir a nous mercats asiàtics.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés