Publicado 17/12/2015 16:00

La capital del Bages insta el Ministeri de Foment a invertir els 5,4 MEUR promesos a l'estació del Nord de Manresa

L'Ajuntament també demana al departament de Territori i Sostenibilitat més freqüència de trens

ACN

Manresa.-L'Ajuntament de Manresa ha elaborat una moció conjunta entre tots els grups municipals, a excepció de Ciutadans, en què insta al Ministeri de Foment a invertir els 5,4 MEUR promesos a l'estació del Nord de la capital del Bages. Les obres, destinades a adaptar l'estació per a persones amb mobilitat reduïda, s'haurien d'haver acabat aquest 2015, però encara no han començat. En l'escrit, l'Ajuntament també demana al departament de Territori i Sostenibilitat que ampliï la freqüència de trens entre les estacions de Terrassa i Manresa, i les de Manresa i Lleida, ja que aquesta darrera línia actualment només realitza tres serveis diaris per sentit que "no s'ajusten a la necessitat dels usuaris".

El transport ferroviari és un dels problemes endèmics de la ciutat de Manresa. El trajecte de tren entre la capital del Bages i Barcelona dura vuit minuts més que l'any 1859, quan es va inaugurar la línia. A més, els usuaris es queixen del mal estat de la infraestructura entre Manresa i Terrassa, i la saturació de la línia entre Terrassa i Barcelona. A banda de l'elevat nombre d'incidències i retards del servei. La situació, segons l'Ajuntament de Manresa, fa que la comarca del Bages i la seva capital "tinguin un servei ferroviari absolutament deficient amb la capital de país que resta competitivitat al territori", una situació que consideren "inacceptable en ple segle XXI". Per aquest motiu, tots els grups municipals de l'Ajuntament de Manresa, a excepció de Ciutadans, han fet front comú i han elaborat una moció conjunta en què insten el Ministeri de Foment a informar dels detalls del projecte de reforma de l'estació del Nord i a la licitació urgent d'aquestes obres, valorades en 5,4 milions d'euros, i que havien d'estar finalitzades abans d'acabar el 2015.Aquesta actuació incloïa la remodelació i adaptació de l'accessibilitat de l'edifici de viatgers, el recrescut de les andanes, la instal·lació d'ascensors al pas existent, l'adequació d'instal·lacions elèctriques i il·luminació, i la rehabilitació de les marquesines.A més, el text també exigeix a Foment que presenti un pla estratègic de mobilitat ferroviària que permeti fer el trajecte entre Manresa i Barcelona en menys d'una hora; a executar "de manera immediata" el Pla d'infraestructures ferroviàries de Rodalies de Barcelona 2008-2015 i que preveia, entre d'altres actuacions, la construcció del túnel de Montcada; i a estudiar les mesures necessàries per tal d'augmentar la velocitat comercial entre Manresa i Terrassa i el pas de més trens directes entre Terrassa i Barcelona per tal d'escurçar el temps de trajecte.Més freqüència de trens La petició també s'adreça al departament de Territori i Sostenibilitat, i l'insta a ampliar la freqüència de trens entre les estacions de Terrassa i Manresa, i un estudi per augmentar les freqüències entre Manresa i Lleida, ja que actualment només es realitzen tres serveis diaris per sentit amb horaris "que no s'ajusten a la necessitat dels usuaris". A més, sol·licita que els trens de la línia Hospitalet-Manresa-Lleida "s'adaptin a la comoditat dels viatgers donada la durada del viatge". Per altra banda, el text també insta a Rodalies de Catalunya i al seu operador Renfe que posin en circulació més trens amb accés a persones amb mobilitat reduïda en la línia de rodalies R4. Reajustament dels horarisPer últim, la moció insta el departament de Territori i Sostenibilitat, el Ministeri de Foment, Renfe i Adif a fer el reajustament necessari a la graella d'horaris actual de les línies R4 i R12 de Rodalies per adequar els horaris de sortida a les estacions adequades a la velocitat actual a la que ja poden circular els trens després de les obres de millora executades a la via entre Terrassa i Manresa, ja que segons el text, això permetria escurçar el temps de recorregut dels trens de Renfe entre Manresa i Barcelona en uns cinc minuts com a mínim, sense fer cap inversió i sense haver d'aplicar cap altra mesura extraordinària que signifiqués un cost d'inversió.El text, que prové d'una moció refosa en el ple del mes de novembre, es farà arribar al Ministeri de Foment, a la companyia Adif, al departament de Territori i Sostenibilitat i al Parlament de Catalunya.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés