Publicado 16/09/2015 14:22

El CAC constata que la CCMA "va complir amb escreix" la seva missió de servei públic el 2014

Destaca que TVC i Catalunya Ràdio van donar veu a tots els partits, tot i que el PSC-PSOE va ser el "principal" en temps de paraula

Barcelona (ACN).-

El Consell de l'Audiovisual de Catalunya (CAC) ha constatat en un informe que la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals (CCMA) durant les emissions del 2014 "va complir amb escreix" la seva missió de servei públic. El ple del CAC va aprovar el 2 de setembre un acord sobre el compliment de les missions de servei públic de la CCMA, que recull la Llei de la comunicació audiovisual de Catalunya. En l'informe, el CAC assenyala que TVC i Catalunya Ràdio van donar veu a "totes" les forces del Parlament i a la majoria de forces representades al Congrés, tant en programes informatius com en debats i entrevistes, i que el PSC-PSOE va ser la "principal" força en temps de paraula en informatius i en debats.Pel que fa a la representació dels governs i de les formacions polítiques, el Govern lidera el percentatge del temps de paraula dels governs, seguit del govern espanyol i de les administracions locals catalanes, en la línia dels anys anteriors.

El Consell de l'Audiovisual de Catalunya destaca en el document la implementació d'un nou portal web el darrer trimestre del 2014 que unifica tota l'oferta del grup i permet adaptar la visualització dels continguts en els diferents dispositius.

El CAC també confirma una tendència a l'alça, "lleugera però sostinguda", de la presència de dones en la informació, que passa del 23,2% del 2011 al 26,1% del 2014 en els informatius, No obstant, segons apunta, les dones apareixen significativament menys que els homes tant en els informatius diaris com en els debats i entrevistes a la televisió i a la ràdio.

En el terrenys dels col·lectius més vulnerables, ha augmentat també el protagonisme de les persones grans en magazines, documentals i en debats i entrevistes. També es destaca en l'informe la voluntat educativa de la programació infantil amb una ampliació de l'oferta del Club Super3 amb espais de divulgació i d'informació específics, com el de l'Info K', que ha incorporat informació econòmica d'actualitat.

El document subratlla que el canal Súper3 ha assolit els nivells més alts de subtitulació per a persones sordes, amb una mitjana de 93,3% de la programació i una aplicació "excel·lent" de la instrucció del CAC sobre accessibilitat. No obstant, afegeix que aquest fet "xoca" amb el 37,7% del subtitulat per a les persones sordes del canal Esport3, que va ser el canal menys accessible.

Finalment, s'indica que la CCMA compleix les previsions normatives en matèria de protecció de menors i que es confirma la tendència iniciada el 2012 del descens de les qualificacions més restrictives en la programació de les tardes dels caps de setmana -que el 2014 representen el 26,8%, davant el 33,6% del 2013 i el 37,2% del 2012-.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés