Actualizado 03/02/2015 13:43

Barcelona disposarà de tres línies més de la Nova Xarxa de Bus a partir de la tardor de 2015

Agencia Catalana de Noticias
ACN

Els serveis cobriran els trajectes Zona Universitària-Bon Pastor (H4), Bonanova-Estació Marítima (V11) i Pla de Palau-Avinguda Tibidabo (V13)

Barcelona (ACN).-

Barcelona disposarà de tres línies més de la Nova Xarxa de Bus a partir de la tardor de 2015, segons ha avançat l'alcalde de Barcelona, Xavier Trias, durant una roda de premsa aquest dimarts. Els nous serveis cobriran els trajectes Zona Universitària-Bon Pastor (H4), Bonanova-Estació Marítima (V11) i Pla de Palau-Avinguda Tibidabo (V13). Amb l'entrada en funcionament d'aquestes tres línies, la Nova Xarxa de Bus assolirà el 57% del seu desplegament a la capital catalana, que actualment ja compta amb 13 línies i 262 quilòmetres de longitud. El sistema de transport, que permet freqüències d'entre 5 i 8 minuts, ha rebut una valoració mitjana de 7,7 punts sobre 10, segons l'Ajuntament.L'alcalde Trias ha celebrat que la xarxa ja està "consolidada" com a sistema de transport públic, i que ara l'Ajuntament treballa per "millorar disfuncions que pateixin els usuaris", com els canvis de trajecte de les línies convencionals. "És una xarxa més racional i comprensible per l'usuari, especialment pel viatger esporàdic", ha sentenciat Trias. L'alcalde ha defensat l'entrada en servei "esglaonada" de la Nova Xarxa de Bus de Barcelona, ja que una entrada de cop "hagués posat en risc" el funcionament d'aquest servei de transport públic.

El primer tinent d'alcalde, Joaquim Font, ha apuntat que la Nova Xarxa de Bus concentra el 35% del passatge dels autobusos de la capital catalana. "La nova xarxa funciona a ple rendiment i està completament acceptada per la població", ha destacat Font, que ha recordat que el sistema de transport s'ha desenvolupat "en un context econòmic complicat".

Increment del 18% dels quilòmetres de carril bus

Font també ha defensat "una implantació progressiva i acurada del servei", per garantir freqüències de pas d'entre 5 i 8 minuts, que "acosta el sistema de bus a altres sistemes de transports massius com el Metro". El tinent d'alcalde ha recordat que l'Ajuntament ha fet "apostes molt arriscades", com el doble carril reservat al transport públic de la Gran Via, l'increment d'un 18% més de quilòmetres de carril bus a la ciutat i els canvis semafòrics en 300 cruïlles.

El director general de Transports Metropolitans de Barcelona (TMB), Jaume Tintoré, ha manifestat que la implantació del nou sistema ha significat "passar de diverses línies d'autobús a una única xarxa integrada". Tintoré ha assegurat que la nova xarxa rep bones puntuacions dels usuaris, que li atorguen 7,7 punts sobre de 10 de mitjana, i que els ciutadans cada cop utilitzen més aquest nou sistema de transport públic, que ha assolit 220.000 validacions diàries.

Dos anys i mig després de l'inici de la implantació de la Nova Xarxa de Bus, Barcelona compta actualment amb 13 línies : les horitzontals H6, H8, H12, H10, H14 i H16; les verticals V7, V21, V3, V17, V15 i V27; i la diagonal D20. El nou sistema de transport compta amb 720 parades, 35 àrees de transbordament entre línies i 231 vehicles operatius. Els dies feiners de 7 a 21 hores, els vehicles de la Nova Xarxa de Bus ofereixen freqüències d'entre 5 a 8 minuts.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés