Publicado 18/11/2014 13:48

Barcelona demana a la DGT que estudiï seguir 'regalant' el carnet de motocicleta de 125cc amb els tres anys d'experiència del permís

Fins al 31 d'octubre han mort 26 persones en accidents a la ciutat, 15 motos, 1 ciclomotor, 1ciclista, 1 vianant i 8 turismes

Barcelona (ACN).- El primer tinent d'alcalde de Barcelona, Joaquim Forn, ha demanat a la Dirección General de Tráfico que estudiï i revisi la normativa del permís B. Actualment, amb tres anys d'experiència qualsevol conductor rep també l'autorització per conduir una motocicleta de 125 cc. Les anàlisis realitzades dels 15 morts produïts aquest 2014 a la capital catalana mostren una xifra preocupant relacionada amb la normativa: la meitat de les víctimes havien obtingut la llicència per la moto a través d'aquesta via. "Cal revisar-ho", ha raonat Forn. L'Ajuntament implementarà noves mesures per lluitar contra la mortalitat dels motoristes. Entre els 26 morts registrats a Barcelona aquest any hi ha 15 motoristes.La Guàrdia Urbana i els tècnics de trànsit de l'Ajuntament de Barcelona "analitzen" cadascuna de les morts que es registren a les vies urbanes de la ciutat. Aquestes investigacions han impulsat al consistori a presentar un paquet de mesures per lluitar contra l'increment d'accidents de motos i contra l'increment també de les morts que durant aquests es produeixen.

Són 17 mesures diferents que actuen sobre la prevenció però també sobre la sanció dels conductors. Entre les primeres destaca una iniciativa per oferir formació de cursos específics per a joves de 16 i 18 anys i també als treballadors d'empreses que compten amb personal que treballa o es desplaça amb motocicleta.

Entre les de sanció destaquen un augment dels controls de patrulles estàtiques i dinàmiques de la Guàrdia Urbana, inclús amb agents que poden no anar uniformats, per detectar conductes de risc: com ara "arrencar abans que el semàfor es posi en vermell o fer ziga-zaga entre els cotxes", ha enumerat Forn. També s'ampliaran els controls d'alcoholèmia i drogotest a la ciutat.

Les anàlisis dels accidents, en el cas concret de les motocicletes, han deixat al descobert una dada rellevant: la majoria d'aquests -9 dels 15- han estat responsabilitat dels motoristes, "sense una causa aliena que l'hagi provocat". És a dir, estan relacionats amb una "manca de perícia" dels conductors.

La dada està directament connectada a un altra xifra interessant: el 45% dels morts havien obtingut el seu carnet de motocicleta de 125 cc gràcies als 3 anys d'antiguitat del permís B. No tenien cap formació específica per conduir aquests vehicles motoritzats de dues rodes. "Deu anys després de l'inici d'aquesta normativa, toca revisar-la", ha raonat Forn.

Per això l'Ajuntament ha demanat a la DGT que estudiï la supressió d'aquesta via que 'regala' el carnet de moto fins a una cilindrada de 125 cc.

El RACC dóna suport a la petició

"Per cada dos cotxes hi ha una moto" i "per cada viatge en cotxe es fa un viatge en moto". El "protagonisme que ha adquirit aquest vehicle a Barcelona és de primer ordre", ha destacat el tècnic de la Fundació del RACC, Lluís Puerto. En els darrers anys la població de motoristes a la capital catalana gairebé s'ha doblat -només Roma té més motos a Europa- i la "derivada" d'aquesta expansió ha estat també l'increment d'accidents, que tot i baixar percentualment ara són més quantitativament.

Puerto ha subratllat que davant aquest fenomen, la proposta del RACC és que "es bescanviïn les sancions per formació". Un estudi d'aquesta fundació ja va apuntar anys enrere que els conductors de moto sancionats tenen molts més números de patir un accident, per això, seria de gran utilitat per a aquests tècnics "deixar de sancionar i començar a oferir cursos de formació als infractors". A banda, en la mateixa línia que l'Ajuntament, el RACC també creu que hauria de ser obligatori fer almenys un curs de formació presencial abans de poder circular amb una motocicleta de 125 cc.

Fins al 31 d'octubre han mort 26 persones en accidents a Barcelona, 15 motos, 1 ciclomotor, 1ciclista, 1 vianant i 8 turismes.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés