Publicado 26/10/2015 11:50

Aviació Civil investiga les causes que van provocar l'accident mortal d'un ultralleuger a l'aeroclub de Mollerussa

Tot apunta a què l'aparell no va agafar la suficient velocitat de rotació per enlairar-se i per això es va acabar estimbant pel tallant de la pista

Un equip d'Aviació Civil, depenent del Ministeri de Foment, s'ha desplaçat fins a Mollerussa per investigar les causes que ahir diumenge van provocar l'accident mortal d'un ultralleuger quan es disposava a enlairar-se des de la pista de l'aeroclub situat al Parc de la Serra. Segons ha explicat el president i instructor de l'aeroclub, Jaume Capell, les primeres hipòtesis apunten a què l'aparell no va agafar la suficient velocitat de rotació per enlairar-se ja que 'anaven amb el morro alçat però arrastrant la cua'. Això va fer que al 'tallant' final de la pista l'aparell no s'alcés i acabés impactant contra un ametller per posteriorment caure fins a la sèquia on es va incendiar i provocar la mort dels dos ocupants.Les tasques d'investigació d'Aviació Civil han començat a primera hora d'aquest dilluns al matí amb la presència d'equips d'investigació dels Mossos d'Esquadra i diversos testimonis de l'aeroclub que van presenciar la tragèdia. En aquest sentit, s'està prenent declaració a tots els testimonis i recollint proves com poden ser fotografies del moment de l'accident i també s'han examinat les restes de l'aparell que han quedat pràcticament calcinades. Quan hagi finalitzat aquest examen preliminar es podran retirar les restes de l'ultralleuger tot i que caldrà conservar-ne el motor per si cal investigar-ne alguna part més endavant.El president de l'Aeroclub de Mollerussa i instructor de l'Escola de Vol 'la Serra', Jaume Capell, ha recordat que l'avioneta estava 'perfectament' i que ell pràcticament la feia servir per fer classe cada dia. Tenia les revisions fetes, combustible i el motor canviar recentment. Feia 7 anys que el tenien a l'aeroclub i portava 3.200 hores de vol. Quan en va fer 2.000 va ser quan van canviar el motor perquè així ho estipula el reglament.Malgrat que ara tot són hipòtesis i especulacions, Jaume Capell ha assenyalat que tot apunta a què l'aparell no tenia una velocitat adequada quan es va enlairar. Tots els avions tenen una velocitat de rotació per enlairar-se i 'evidentment no la portaven perquè anaven amb el morro alçat i arrastrant la cua per terra', ha remarcat Capell.Les dues víctimes mortals eren un veí de Lleida de 59 anys i un altre de Barcelona de 62 anys. El primer era el qui comptava amb més experiència de vol ja que es va treure la llicència al 2002 mentre que el segon formava part de la darrera promoció de nous pilots de l'Escola de Vol per la qual cosa només feia un mes que tenia la llicència. Ambdós compartien el projecte de restauració d'una avió per la qual cosa aquest diumenge van decidir llogar la que hi ha a disposició dels socis a l'Aeroclub. Aquesta és la primera tragèdia d'aquestes característiques en els 25 anys que fa que funciona l'Aeroclub de Mollerussa.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés