Actualizado 29/12/2014 12:55

Augmenta un 21% el tràfic ferroviari de contenidors al Port de Barcelona

Agencia Catalana de Noticias
ACN

Fins al novembre s'han assolit els 175.483 TEU, un 12% del total de contenidors manipulats

Barcelona (ACN).-

El tràfic ferroviari de contenidors al Port de Barcelona ha assolit fins al novembre un total de 175.483 TEU (un TEU equival a un contenidor de 20 peus), un 21% més que els moguts per aquest mètode de transport en el mateix període de l'any 2013. La xifra comptabilitza el volum de contenidors que arriben al recinte portuari en tren per ser embarcats cap a altres destinacions -que sumen 88.459 TEU (+18%)- i els que arriben per via marítima i surten del recinte portuari en ferrocarril en direcció al hinterland -87.024 TEU (+24%), i representa el 12% del total de contenidors manipulats al Port. L'objectiu a mig termini és assolir una quota ferroviària del 20% per a aquesta modalitat de càrrega.Concretament aquest novembre s'han registrat 15.590 TEU moguts per tren, un increment del 57% respecte del mateix mes de l'any passat. Per altra part, el tràfic ferroviari de vehicles al Port manté també una dinàmica alcista, amb un augment del 16% en el període gener-novembre, i ja suma 189.118 automòbils que han entrat o sortit del Port per aquest mode de transport. Entre d'altres factors relacionats amb el mercat, a l'increment del tràfic ferroviari de vehicles al Port hi ha contribuït també la millora i ampliació d'infraestructures per a aquestes operatives.

Segons el Port de Barcelona, les obres d'urbanització del moll Costa endegades el 2014 han permès una certa racionalització de l'espai que fa més eficients les operacions a la terminal ferroviària d'aquest moll. Dotada d'ample ibèric i mètric, una via ferroviària que permet operar trens de fins a 550 metres de longitud i un pas elevat per a vehicles que la connecta amb l'esplanada del moll, la terminal ferroviària de Costa opera actualment el 10% del tràfic de vehicles en tren al Port.

En aquesta instal·lació es descarreguen bàsicament cotxes que s'embarquen cap a destinacions de 'short sea shipping' i de cabotatge amb les Balears; però també es preveu que el tràfic de càrrega pugui registrar certs increments de cara al 2015 si es confirma la continuïtat d'alguns nous serveis. És, per exemple, el cas de composicions de tren vinculades a la gestió de vehicles de flota com les que GEFCO España FVL ha començat a operar, que contribueix a agilitar l'operativa de retorn de vehicles de lloguer de Balears i pot consolidar esquemes de triangulació ferroviària amb Madrid i altres ciutats.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés