Publicado 03/12/2014 13:58

Aspros posa en marxa un nou servei que ofereix a petits productors la manipulació, etiquetatge, emmagatzematge i distribució del seu

La Fundació, que atén i dóna feina a persones discapacitades, ja treballa amb 18 clients a través de ServiLÒGIC

Sudanell/Menàrguens (ACN).-

La Fundació Aspros, que atén i dóna feina a persones amb discapacitat, ha posat en marxa un nou servei, serviLÒGIC, amb què ofereix la seva capacitat logística a petits productors, facilitant-los des del transport, emmagatzematge, etiquetatge, manipulats en sèrie o personalitzats del seu producte fins a màrqueting online. Aquest servei neix de la necessitat d'Aspros d'adaptar-se al nou escenari econòmic i empresarial sorgit amb la crisi, amb menys empreses grans i la proliferació de petits productors. ServiLÒGIC ja presta els seus serveis a 18 clients de les comarques de Lleida, la majoria del sector agroalimentari, com és el cas de l'empresa elaboradora de la cervesa artesana La Vella Caravana.Aspros ha afegit valor al centre de treball que la fundació té a Sudanell (Segrià) amb la incorporació del nou servei empresarial serviLÒGIC, que d'aquesta manera se suma a la resta de projectes que ja porta en marxa l'entitat (Tecnosolucions, AsprosArt, Serveis a la Indústria i Parcs i Jardins). Es tracta d'un nou servei que neix amb la voluntat de donar suport a petits productors, als quals ofereix les seves instal·lacions i capacitat logística perquè puguin disposar de l'estructura d'una gran empresa sense necessitat de realitzar la inversió que seria necessària i assumir-ne els costos fixos.  

En concret, serviLÒGIC ofereix als seus clients des del transport, l'emmagatzematge, l'etiquetatge, els manipulats en sèrie o personalitzats del seu producte, fins al màrqueting i la distribució. "Són necessitats que els petits productors tenen però que sovint només poden afrontar els grans perquè són els que disposen d'estructura", remarca el director de gestió d'Aspros, Enric Herrera. Amb serviLÒGIC, Aspros vol segellar el seu compromís amb el territori i particularment amb els productors amb valor afegit, que elaboren productes de proximitat i amb un segell de qualitat.  

Herrera destaca que serviLÒGIC és una mostra més del gir que està duent a terme la fundació per adaptar-se a la nova realitat que ha fet emergir la crisi. "Ens estem reinventant perquè ens hem adonat que Lleida ha viscut un canvi en el seu teixit empresarial i cada cop hi ha més petits i mitjans productors, i menys grans empreses". Per això, aquest nou servei esdevé una plataforma de creixement per petits productors perquè "puguin ser grans, sense deixar de ser" com diu l'eslògan de serviLÒGIC, tal com recorda el responsable d'Aspros.

Herrera assegura que Aspros ha vist reduïda la seva facturació a partir de la crisi i tot això "amb esforç no hem hagut de fer cap ERO però ens ha obligat a tenir noves idees" per donar una sortida als 160 nois que treballen al centre de treball de Sudanell, una trentena dels quals a la secció de manipulats, des de la qual es presta serviLÒGIC. Quant a la retallada dels ajuts públics, des de la fundació "intenten que tots els serveis que ofereix siguin autofinaçables i puguin sortir endavant sense cap tipus d'ajut". 

Els clients de serviLÒGIC en destaquen els beneficis així com el valor social del nou servei d'Aspros

Actualment serviLÒGIC ja presta els seus serveis a 18 petits productors de les comarques de Lleida, la majoria del sector agroalimentari. Un d'aquests és Òscar Silva, que elabora des de Menàrguens (Noguera) la cervesa artesana La Vella Caravana. Destaca que aquesta col·laboració empresarial amb Aspros "ens estalvia feina i així ens podem centrar l'elaboració de cervesa", a més del "valor social" que representa ja que encaixa molt amb el nostre projecte poder donar feina a persones que ho necessiten", afirma.  

El responsable de La Vella Caravana explica que l'empresa no havia tingut fins ara un distribuïdor a les comarques de Lleida si no que "ho fèiem nosaltres". Ara és Aspros qui s'encarrega de l'etiquetatge, envasat i manipulació de les cerveses, però també de l'emmagatzematge i de la distribució d'una part d'aquestes.

La Vella Caravana comercialitza les vuit varietats de cervesa artesana que elabora bàsicament arreu de Catalunya tot i que també ven a Madrid, País Basc i Canàries. L'any passat van produir uns 25.000 litres de cervesa i enguany esperen assolir els 30.000. Com a novetat, l'empresa ha començat a elaborar una cervesa amb pera de la varietat conference.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés