Publicado 11/12/2015 18:12

AMPLIACIÓ:Vuit talls simultanis i tres marxes lentes de camions col·lapsen l'N-340 i l'AP-7 a les Terres de l'Ebre

Alcaldes, veïns i transportistes es mobilitzen per reclamar la gratuïtat de l'autopista

ACN

L'Aldea.-Vuit talls simultanis i tres marxes lentes de camions han col·lapsat durant una hora l'N-340 i l'AP-7 al seu pas per les Terres de l'Ebre. La mobilització, convocada pels alcaldes ebrencs de municipis per on travessa la N-340 amb el suport de la Federació de Transportistes de Tarragona i de les federacions de veïns de Tortosa i Amposta, ha provocat retencions i col·lapses de trànsit a les dos principals vies de comunicació que creuen el litoral de les Terres de l'Ebre. L'objectiu de la mobilització és reclamar al govern espanyol la gratuïtat de l'autopista AP-7 al seu pas per les Terres de l'Ebre per reduir la sinistralitat que acumula durant anys l'N-340.

Entre 20 i 45 persones a cada municipi per on passa l'N-340 a l'Ebre, unes 200 en total, han tallat simultàniament la carretera per reclamar la gratuïtat de l'AP-7 i reduir la sinistralitat que acumula la nacional. Tot i que hi ha hagut poca presència de la societat civil, la participació dels transportistes amb tres caravanes repartides entre l'N-340 i l'AP-7 han aconseguit col·lapsar les dues vies principals. Amb pancartes sota el lema 'No més morts, prou peatges', els talls s'han fet a Alcanar, Sant Carles de la Ràpita, Amposta, l'Aldea, Camarles, l'Ampolla, El Perelló i l'Ametlla de Mar.A l'Aldea, una trentena de persones han secundat la proposta amb l'alcalde del municipi, el republicà Dani Andreu, al capdavant. Andreu ha assegurat que la gent està "farta" de la "inacció" del govern espanyol i que sempre "miri cap a una altra banda". A més, sobre la construcció de rotondes que Foment ha iniciat en el tram ebrenc de l'N-340, l'alcalde ha recordat que abans cal aconseguir la gratuïtat de l'autopista per no fer més inviable la circulació per la nacional i incrementar la sinistralitat. En aquest tall també ha participat el president de la Federació de Veïns de Tortosa, Josep Baubí, que ha reclamat que la prioritat del territori és que s'aixequen les barreres, i que després s'executi l'A-7. Una altra veïna que ha participat a molts dels talls que es van començar fa prop de tres mesos, Pilar Cabrera, ha lamentat la manca d'unitat de la societat civil i el món polític per reclamar millores al territori. Cabrera s'ha referit a la polèmica generada entorn al suport o no de la Federació de Veïns d'Amposta a la mobilització d'aquest divendres.A l'Aldea, també s'hi ha sumat a la protesta l'alcalde de Tortosa i candidat de Democràcia i Llibertat, Ferran Bel. També han secundat la mobilització els alcaldes del Pacte de Berà com el d'Altafulla i candidat d'En Comú Podem, Fèlix Alonso, que ha participat a l'Aldea; o el de Torredembarra, Eduard Rovira, que ha participat al de l'Ametlla de Mar, i que també reclamen la gratuïtat de l'AP-7 al nord de la demarcació de Tarragona.La implicació dels transportistesMés de 130 camions repartits en tres caravanes han participat en la protesta. La primera caravana ha circulat des de L’Hospitalet de l’Infant fins a Tortosa-L’Aldea per l’autopista a marxa lenta, a uns 60 kilòmetres per hora, i fent sonar els clàxons. Un cop allà, ha tornat per fer el camí invers. L’altra caravana a marxa lenta ha circulat per l'N-340 des de l’Ametlla de Mar fins a Amposta i la tercera ha recorregut la carretera nacional des d’Alcanar fins a L’Ametlla de Mar.El director de la FEAT, Josep Lluís Aymat, considera “incomprensible” que l'N-340 “es trobi amb l’estat que es troba” tenint en compte el volum de trànsit que té. En aquest sentit, Aymat ha assegurat que l’administració “no està prenent mesures correctes” i que amb la construcció de rotondes a la via es pretén “convertir la nacional en una via de tercera categoria” de manera que “obligarà indirectament als usuaris a utilitzar a la força l’autopista de peatge”. El director de la FEAT, que defensa la gratuïtat per tots els usuaris, ha dit que no acceptaria bonificacions per als transportistes perquè “no circulen gratuïtament quan passen per l’autopista”. “En gasolina, paguen més d’un 55% en impostos que es van crear per mantenir la xarxa viària”, ha defensat Aymat.El problemes de trànsit han acabat tres hores després de l'inici de les mobilitzacions, cap a les sis de la tarda, que ha arribat la darrera caravana de camions.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés