Publicado 09/12/2015 15:00

AMPLIACIÓ:UDC proposa un 'lobby' territorial per defensar a Madrid les infraestructures que necessita la demarcació de Tarragona

El cap de llista, Martí Barberà, posa sobre la taula la "preocupant" situació que viu tant la xarxa viària com la ferroviària

ACN

Tarragona.-El candidat d'UDC al Congrés dels Diputats per Tarragona, Martí Barberà, ha exposat aquest dimecres el programa de la seva formació en matèria d'infraestructures. Així, ha proposat la creació d'un 'lobby' que uneixi els diputats de Terres de l'Ebre i Camp de Tarragona "per planificar les infraestructures" que "són bàsiques" per al territori, ha dit. També ha plantejat que, si s'aconsegueix en concert fiscal català i el pacte d'infraestructures, les decisions es puguin prendre des del territori mateix. Barberà ha repassat la "preocupant" situació que viu tant el Camp com l'Ebre a les xarxes de carreteres i de trens, i ha posat un èmfasi especial en solucionar qüestions com l'N-340, l'N-420 o l'A-27.

Pel cap de llista dels democristians és important que es puguin defensar des del territori les infraestructures que hi fan falta, creant un 'lobby' "respecte Madrid i Barcelona" que permeti tirar-les endavant i, així, "aconseguir una ocupació de qualitat" o que "el Port de Tarragona i l'Aeroport de Reus es puguin desenvolupar i ser realment més pol d'atracció i de creació de riquesa", ha manifestat.Referent a la xarxa de carreteres, Barberà ha detallat quines qüestions afecten especialment les Terres de l'Ebre, com ara la necessitat de realitzar les variants de l'N-420 a Gandesa i Corbera d'Ebre, executar l'A-7 com a alternativa a l'N-340 –d'on ha criticat que la construcció de les onze rotondes encara fa més "desgraciada" la situació– i, en aquest sentit, aconseguir que mentrestant l'AP-7 sigui gratuïta.Del Camp de Tarragona ha ressaltat que caldria crear una partida perquè l'AP-7 entre Altafulla i el Vendrell també sigui gratuïta. També ha parlat de l'A-27, de la qual ha incidit, sobre el que s'ha executat fins ara, que "gastar tots aquests diners per arribar ràpidament a Valls no és suficient". Així, ha exigit un calendari per a que el túnel del Coll de Lilla sigui una realitat i "d'una vegada es connecti la via a l'AP-2", per arribar al mar Cantàbric. "Aquí és on hi ha la competitivitat", ha assegurat.Millores a la xarxa ferroviàriaQuant als trens, el cap de llista ha parlat de la línia que uneix Riba-roja d'Ebre amb Reus, on s'hi ha de fer inversions "per mantenir l'equilibri territorial", ha destacat. Igual que caldria fer, ha indicat, amb la línia que passa per Reus, Valls i Sant Vicenç de Calders. També s'ha referit al temps de trajecte i ha puntualitzat que "la gent de les Terres de l'Ebre té dret a arribar amb una hora i tres quarts a Barcelona", sense necessitat de passar per l'estació urbana de Tarragona. En aquesta qüestió, ha afegit, "l'important és que un ciutadà des de casa seva, amb línies d'autobús interurbà", pugui "arribar a rodalies o regionals que el puguin portar fins a una estació des d'on pugui anar on vulgui de tota Espanya o d'Europa", ha sentenciat. Per tot plegat, ha apostat per una "mobilitat sostenible" per a tothom, "a prop de casa i a preus competitius".A més, ha ressaltat que l'estació urbana de Tarragona hauria de tenir "gairebé una línia de metro" amb Barcelona, a la vegada que ha criticat que els trens "ara tarden més que fa anys". Per això, ha posat de manifest que cal treure de la costa el transport de mercaderies un cop estigui fet el tercer fil "per aconseguir ser competitius". També ha proposat impulsar un tren tramvia que pogués unir Reus i Tarragona amb Vila-seca, Salou, Cambrils, Mont-roig del Camp, l'Hospitalet de l'Infant i, fins i tot, l'Ametlla de Mar. Finalment, Barberà ha llençat una crida a connectar-ho tot –alta velocitat, regionals d'altes prestacions, rodalies i fins i tot el tramvia–. "O som capaços de fer aquesta construcció intermodal", ha alertat, "o tota la infraestructura que gastarem serà inútil, perquè no serà competitiva a nivell de mobilitat pels ciutadans", ha conclòs.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés