Publicado 24/11/2015 14:24

AMPLIACIÓ:La Plataforma Trens Dignes arrenca el compromís de Territori de rebaixar les tarifes a partir de l'1 de gener

Tècnics del departament estudiaran la millora dels trams horaris amb deficiències, sobretot al vespre

ACN

Tortosa.-Una de les principals reivindicacions de la Plataforma Trens Dignes tindrà aviat resposta per part de la Generalitat. Està previst que, en breu, el secretari de Territori i Mobilitat, Ricard Font, anunciï una rebaixa tarifària dels trens a les Terres de l'Ebre, que s'aplicarà a partir de l'1 de gener. Així s'ha concretat en la primera taula tècnica que, representants de la plataforma, del govern al territori i tècnics de la Generalitat, han dut a terme aquest dimarts a l'IDECE. Des del departament de Territori també s'han compromès a proposar solucions a la falta de freqüències durant el matí i sobretot al vespre. Des de Trens Dignes han demanat un comboi nou que operi a partir de quarts de vuit o la prolongació del servei d'alguns trens de la línia del Camp de Tarragona que estan aturats en aquest horari.

La primera taula tècnica entre representants del Govern i la Plataforma Trens Dignes ha acabat amb una valoració positiva des de les dues parts. En la reunió s'ha apuntat que la concreció de la rebaixa dels preus dels trens s'anunciarà aviat al territori i s'ha posat fil a l'agulla per trobar solucions al "greuges" que tenen solucions més viables i més ràpides. "Veurem en quins percentatges es fa però en són conscients i ho tenen sobre la taula i volen que la rebaixa sigui realitat", ha destacat Montse Castellà, portaveu de la Plataforma Trens Dignes. Castellà ha detallat que els tècnics de Territori i Mobilitat estudiaran com augmentar les freqüències dels trens en les franges més castigades. En concret, a la línia R15 caldrà garantir el servei al matí, entre quarts de nou i les dotze, encara que sigui amb un nou servei de bus, i a l'R16 s'ha proposat dues alternatives per afegir un nou servei a partir de quarts de vuit. Des de Trens Dignes, s'ha reclamat un comboi nou en aquest tram horari o la implantació cap a l'Ebre de trens de la línia de rodalies del Camp de Tarragona, l'RT2, els que circulen entre l'Arboç i Cambrils que podrien millorar el servei de costa a l'R16 , o els que circulen entre Tarragona i Reus per la millora de l'oferta a l'interior, a l'R15. Com ha explicat Castellà, s'han detectat combois que estan aturats més d'una hora, entre un servei i un altre a l'estació de Mont-roig del Camp o Reus, i que podrien continuar fins el trajecte fins a les Terres de l'Ebre. "És una franja que no pot quedar mancava, ja sigui amb un tren de numeració nova i un nou servei aprofitant alguns dels que ja hi ha. Hem de veure com se satura menys la xarxa però, en tot cas, caldrà que un dels dos s'apliqui", ha reclamat la portaveu.La plataforma també ha insistit que l'Ebre ha de poder comptar amb els nous combois 449. La renovació de la flota amb combois reformats no és suficients i se seguirà pressionant perquè no tots els trens nous es destintin a la zona nord de Catalunya. "La implantació dels nous combois ha de ser equitativa per tot Catalunya i aquí han d'arribar combois de primera magnitud", ja apuntat. Continuïtat del treball tècnicPer una propera reunió d'aquesta mesa tècnica s'ha posposat el debat de la "intermodalitat", perquè a més de freqüències i tarifes adequades, els transport col·lectiu per carretera i els ferroviari estiguin ben coordinats de manera que es pugui utilitzar amb coherència tots dos serveis al territori. També caldrà revisar la xarxa de busos al nord de les Terres de l'Ebre, sobretot a la Ribera d'Ebre i la Terra Alta, on operen moltes companyies diferents de transport per carretera i no ofereixen freqüències combinades ni tarifes similars. Com ha apuntat Josep Casadó, portaveu de la plataforma, hi ha problemes de tarificació perquè no totes tenen en funcionament els bons subvencionats, i de solapament de destins per temes de concessions.L'aval dels serveis tècnics a les propostes de la plataforma servirà per poder negociar a la taula de partits que s'ha convocat, per tercer cop, la propera setmana. Si hi ha informes tècnics que certifiquin la viabilitat de les propostes de Trens Dignes, és podran posar sobre la taula per incentivar decisions polítiques en aquest sentit. Imma Juan, representant del Govern a la reunió, ha destacat "els objectius i la radiografia clara i consensuada entre partits i la pròpia societat civil a través de la plataforma" que s'està treballant en aquesta comissió. "Hem avançat moltíssim, el tècnic coneix bé la situació i pot donar continuïtat a les reunions. Hi ha hagut un ambient molt de treball i s'han agafat els deures per tenir una solució immediata", ha destacat Juan.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés