Actualizado 31/12/2015 16:48

AMPLIACIÓ:Els veïns de les Terres de l'Ebre demanen la implicació d'Ada Colau i Ximo Puig per aconseguir la gratuïtat de l'AP-7

El conseller d'Interior, Jordi Jané, atribueix l'increment de l'accidentalitat al tram ebrenc de la via a l'increment de trànsit que hi aboca la inacabada autovia A-7

ACN

Amposta.-Els col·lectius veïnals que impulsen les mobilitzacions en contra de la sinistralitat al tram ebrenc de la N-340 han iniciat contactes per implicar activament l'alcaldessa de Barcelona, Ada Colau, i el president de la Generalitat Valenciana, Ximo Puig, perquè reclamin la gratuïtat de l'AP-7 entre les dues ciutats. Els veïns han desplegat aquest matí a Amposta la primera acció al territori de la campanya 'Prou!', per promoure la conducció segura entre els conductors del tram ebrenc de la N-340, que aquest 2015 ha registrat dinou morts en accidents. El conseller d'Interior, Jordi Jané, considera que l'augment dels sinistres s'explica pel major volum de trànsit que aboca la inacabada autopista A-7.

El portaveu de la Federació d'Associacions de Veïns d'Amposta, Àngel Porres, ha anunciat l'inici de contactes amb els entorns de l'alcaldessa de Barcelona i el president de la Generalitat Valenciana perquè "es comprometin a defensar la gratuïtat de tot el tram de l'AP-7", permetent l'enllaç directe per autopista, de forma gratuïtat, entre l'àrea metropolitana barcelonina i València. "Això ens beneficiaria a les Terres de l'Ebre, perquè som un punt mig i les inversions en infraestructures ens potenciaria el territori per poder créixer i viure al territori, que val la pena", ha assegurat. Les entitats veïnals, que han ajornat els talls de protesta de la N-340 per exigir aquesta gratuïtat de l'autopista fins el pròxim dijous 7 de gener, han desplegat aquest dijous al matí la primera acció al territori de la seva campanya 'Prou!', amb l'objectiu de conscienciar els conductors d'aquesta via de la necessitat d'una "conducció segura". "A banda del tema reivindicatiu, volem que la gent sigui conscient que la conducció ha de ser segura: no utilitzar el mòbil, oblidar el whatsapp... quan surts de casa no t'acomiades per dir que no tornaràs, que et quedaràs a la carretera. Si ajudem la gent a conduir amb seny i ajudem pressionant per obtenir infraestructures, els índexs de sinistralitat serien gairebé zero", subratlla Porres.A poques hores d'acabar l'any, el tram ebrenc de la N-340 acumula durant aquest 2015 dinou víctimes mortals, més del triple que les sis del passat 2014. Els veïns insisteixen que la construcció de rotondes per part del Ministeri de Foment –algunes de les quals consideren necessàries- agreuja més la situació del trànsit si no s'aixequen les barreres de l'autopista. Recorden que en aquestes glorietes ja s'han registrat dos accidents. Durant el pròxim mes de gener, auguren, el Ministeri de Foment podria fer públiques les bonificacions de fins el 50% per desviar voluntàriament el trànsit pesant a l'AP-7, un pedaç que veuen del tot insuficient.Jané demana que s'acabin les autovies iniciadesSobre l'increment de la sinistralitat a Catalunya i, en concret, al tram ebrenc de la N-340 s'ha pronunciat també el conseller d'Interior, Jordi Jané, defensant, per contra, la necessitat de finalitzar l'autovia A-7. Argumenta que la inacabada autovia, que desemboca directament a la N-340 de dos carrils prop de la nuclear de Vandellòs II, ha provocat que molts conductors, que no volen pagar peatges, optin per no agafar l'autopista anteriorment a l'Hospitalet de l'Infant. Això, sumat a la posada en servei de l'autovia de l'Aldea –que, teòricament, ajuda a alleujar les retencions-, hauria contribuït a incrementar de forma considerable el trànsit i els accidents per la N-340. "La gent continua per la N-340. I hi ha més morts que mai: aquesta autovia que acaba en una carretera nacional molt transitada provoca dinou morts només enguany. Com pot ser que hagin hagut més morts? Si comparem la situació de la via, l'evolució incita a utilitzar més la N-340 perquè l'autovia t'hi aboca i s'ha fet la variant de l'Aldea. El missatge que hem d'agafar les administracions públiques és que quan comencem una autovia s'ha d'acabar. No podem començar autovies que acabin després al mig de carreteres convencionals", ha raonat. Jané sospita que aquesta mateixa situació d'increment de trànsit i accidentalitat es podria reproduir amb l'A-27 i la N-240 al seu pas pel coll de l'Illa. "Ens trobarem més accidents i hem de prendre mesures ja ara per relaxar la velocitat i temperar la conducció en un tram perillós on passaran més vehicles", tot lamentat la fragmentació de les obres viàries que propicia aquest escenari.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés