Publicado 12/11/2015 18:45

AMPLIACIÓ:Els veïns critiquen que alcaldes i Govern hagin proposat a Foment la prohibició de pas dels transportistes per l'N-340

El moviment veïnal insta a cada representant polític que es posicioni "públicament" a favor de la gratuïtat de l'AP-7 o de les bonificacions

ACN L'Ametlla de Mar.-Al moviment veïnal, que reclama una AP-7 gratuïta per a tothom com a solució al col·lapse de l'N-340, no ha agradat que la comissió de seguiment dels alcaldes de l'N-340 i el Govern hagin demanat a Foment el desviament obligatori del trànsit pesat per l'autopista. El copresident de la Federació d'Associacions de Veïns d'Amposta, que lidera les protestes, Llorenç Navarro, ha instat als tots representants polítics i alcaldes que es posicionin "públicament" en la defensa de la petició veïnal, la gratuïtat de l'AP-7, o dels desviaments de camions bonificats. Aquest dijous s'ha fet el vuitè tall de trànsit en tres punts de l'N-340. La propera setmana hi haurà un quart tall entre el Tarragonès i el Baix Penedès, i dimecres al migdia es tallarà la via a les Cases d'Alcanar per celebrar-hi un dinar popular.L'ofensiva veïnal, per una AP-7 gratuïta, ha tornat a denunciar el presumpte benefici que suposa per a la concessionària de l'autopista, la mesura de desviar, obligatòriament amb bonificacions, els camions de l'N-340. "Aquesta setmana s'ha anat a Madrid a negociar que s'obligui a alguns vehicles a anar per un lloc públic, com és l'N-340. És aberrant. El 32% de les víctimes de la carretera són transportistes, treballen a la carretera, no els criminalitzéssim", ha demanat Llorenç Navarro, copresident de la federació veïnal ampostina. La crítica al posicionament de la comissió de seguiment dels alcaldes i del Govern davant del ministeri de Foment, en la reunió d'aquest dimecres, ha centrat bona part de l'assemblea a peu de carretera que aquesta setmana s'ha acurçat un quart d'hora, i ha acabat a dos quarts de cinc, degut a l'ajust de l'autorització de la qual disposaven per fer el tall a l'Ametlla de Mar.En aquest sentit, Navarro ha instat a tots els representants polítics del territori, i en especial als alcaldes de l'N-340, "que ensenyin les seves cartes". "Que públicament diguin als mitjans de comunicació si treballen per als seus veïns o per interessos" particulars, ha apuntat el líder del moviment veïnal. "El transportistes tenen dret anar per l'N-340 com totes les persones. Al final, passarà com amb la salut pública, que si vols que t'operin ràpid, has d'anar pagant. Volen convertir la carretera en un altre negoci", ha denunciat. Una setmana més, i ja en són vuit de consecutives, s'ha exigit l'alliberament dels peatges d'una autopista que els ciutadans consideren "amortitzada i pagada". Navarro ha assenyalat que, com es va fer amb el projecte Castor, el govern espanyol pot pagar la indemnització corresponent a la concessionària i acabar amb els problemes de l'N-340, aixecant barreres i oferint una via ràpida alternativa al territori.L'ofensiva veïnal seguirà treballant paral·lelament a tots els moviments polítics i socials que es puguin sumar a la causa. Per una banda, no se sumaran als alcaldes del 'Pacte de Berà', el 29 de novembre, perquè consideren que la seva reacció és, en part, electoralista. Tampoc interferiran en les mobilitzacions que puguin dir a terme les federacions de transportistes que han anunciat que les pactaran amb els alcaldes per trobar la millor fórmula per fer visible el seu malestar. No hi ha data tampoc per una gran mobilització a dels veïns de l'Ebre. En canvi, les protestes comencen a estendre's. Per una banda, dijous vinent, hi haurà quatre punts de tall de trànsit a l'N-340. La via es tallarà també en un punt per concretar entre el Tarragonès i el Baix Penedès, a més de l'Ametlla de Mar, les Cases d'Alcanar i Vinaròs. També a les Cases d'Alcanar es farà una primera protesta dimecres al migdia. A tres quarts d'una l'N-340 es tornarà a tallar per celebrar-hi un dinar popular. El "nyap" de les rotondesLlorenç Navarro ha criticat també que s'hagi iniciat la construcció de les rotondes de l'N-340 al Perelló amb una primera glorieta que no s'ha licitat perquè el seu pressupost no arriba als 60.000 euros mínims perquè sigui necessari el concurs. Segons el copresident de la federació ampostina, la memòria de la rotonda justifica la seva construcció per reduir la velocitat de circulació a l'N-340. "Hi discrepem. Hem de poder circular a una velocitat normal com en altres carreteres. Les rotondes són molt perilloses", ha dit. En aquest sentit, Navarro ha assenyalat les dificultats de maniobra que suposaran per a vehicles de grans dimensions, com tràilers o autocars, i ha plantejat com les glorietes poden dificultar una evacuació dels ciutadans en cas d'emergència nuclear, per exemple. "El que volem fer és moltes floreres gastant 12,5 milions d'euros. Comencen amb un bunyol d'un import que no necessita licitació", ha criticat. El líder del moviment veïnal ha explicat que s'ha demanat a l'Ajuntament del Perelló que encarregui a tècnics municipals la vigilància d'aquesta obra per aturar-la davant del mínim argument possible. "Que mirin tot el que puguin, per què qui controla a Fomento? Els partits de l'oposició podrien repassar els projectes. Ara han tret a licitació les cinc rotondes. Nosaltres ho revisarem", ha avisat.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés