Actualizado 20/10/2015 15:55

AMPLIACIÓ:El transport públic metropolità registra prop de 484 milions de passatgers de gener a setembre amb un increment del 2,7%

El vicepresident de Mobilitat de l'AMB, Antoni Poveda, vincula l'augment de viatgers amb la "incipient recuperació econòmica al territori"

El transport públic metropolità ha crescut entre els mesos de gener i setembre del 2015 en un 2,7% respecte al mateix període de l'any anterior i continua recuperant-se, en una tendència ascendent que va començar el 2013. En total, uns 483.670.000 de viatgers han utilitzat el sistema de transport públic de metro i autobusos –gestió directa i indirecta- de l'Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB), amb més d'11 milions de passatgers nous. Són dades que ha donat a conèixer aquest dimarts el vicepresident de Mobilitat i Transport de l'AMB, Antoni Poveda, que ha assenyalat que la "incipient recuperació econòmica al territori justifica el creixement del passatge en el conjunt del transport públic".La mobilitat laboral ha dinamitzat els desplaçaments metropolitans, que mantenen la tendència a l'alça que va arrancar el tercer quadrimestre del 2013, moment en què es va trencar amb el decrement dels últims anys causat sobretot per les conseqüències de la crisi econòmica. Poveda ha destacat que es "nota un major dinamisme a la ciutat de Barcelona com també a l'àrea metropolitana" i ha assenyalat que aquest increment també s'ha registrat "amb l'ús del vehicle privat, amb un 2,3% als accessos de Barcelona". En el període de gener a setembre, s'han incorporat més d'11 milions de viatgers nous als transports de l'AMB, augment que significa un estalvi important d'emissions contaminants respecte als viatges que s'efectuen en vehicle privat. Concretament de 6.362 tones de CO2, 1,39 tones d'òxids de nitrogen i 19,99 tones de partícules fines. Poveda -acompanyat pel conseller delegat de TMB, Enric Cañas- ha assenyalat que aquest estalvi aconseguit pels serveis de l'AMB "equival a totes les emissions associades a la mobilitat d'un municipi de 15.000 habitants".El metro supera els 284 milions de viatgers i l'autobús de TMB, els 133El conjunt de la xarxa de metro i de les línies d'autobús gestionades directament per TMB han crescut en un 2,2%, és a dir, més de 9 milions de viatgers de diferència. En conjunt, els serveis de gestió directa han assolit més de 422 milions de viatgers. Concretament, la xarxa de metro ha registrat un augment del 2,7% de viatges, assolint prop de 285 milions de viatgers, mentre que la xarxa regular d'autobusos ha presentat un increment de l'1,5% (més de 133 milions).Per a l'AMB, aquests increments són fruit dels reforços que s'han fet en 37 línies d'autobús per ajustar l'oferta i la demanda i de la captació d'usuaris en les línies de la nova xarxa ortogonal. L'augment d'afluència es continua registrant sobretot en la franja de 7 a 10 del matí, l'hora punta de la mobilitat obligada, un indicador de certa recuperació econòmica, malgrat que les taxes d'atur del territori metropolità continuen sent molt elevades.El Bus Metropolità registra més de 61 milions de passatgers, un 4,3% mésEls serveis de gestió indirecta, el Bus Metropolità, han registrat un important increment del 4,3% respecte el mateix període de l'any anterior, amb un augment de més de 2.500.000 de viatgers. En conjunt, els serveis de gestió indirecta han assolit més de 61 milions de passatgers i el creixement s'ha notat en tots els serveis especialment en la xarxa de bus metropolità, que ha crescut un 4,4%. La satisfacció dels usuaris també es manté elevada, amb una puntuació de 7,91 sobre 10, segons les darreres enquestes efectuades per l'AMB, que supera la puntuació de 7,75 del 2014.Increments generalitzats al territori metropolità tant en serveis diürns com nocturnsEls serveis de gestió indirecta diürns al Baix Llobregat han tingut un comportament positiu i tots presenten increments, com, per exemple,: un 2,3% a Sant Boi de Llobregat, Sant Joan Despí i Cornellà; un 1,9% al servei de Castelldefels i un 5,3% a l'Hospitalet de Llobregat i al Prat. El servei diürn del Barcelonès Nord ha experimentat un increment de viatgers del 4,9% i confirma la tendència positiva dels darrers anys. Els serveis diürns a la ciutat de Barcelona també creixen, amb un increment de viatgers del 7,9% al servei Horta-Gràcia o del 3,9% al de Nou Barris. En els serveis nocturns s'observa un creixement important en eul del Baix Llobregat (5,4%) i en el de Barcelona i el Barcelonès Nord (5,6%), que consolida la recuperació de passatgers dels darrers anys. El servei Aerobús manté una línia de creixement i millora un 4,4% els resultats del període gener-setembre de l'any anterior. A més, la seva quota de mercat en el conjunt dels modes de transport a l'Aeroport assoleix el 15,71%, superior a la quota del mateix període de l'any anterior (13,86%).El Bicibox, el servei de l'AMB d'aparcaments segurs per a bicicletes privades, ha registrat prop de 15.000 bicicletes estacionades cada mes i 5.000 usuaris registrats, un 52% més que fa un any.L'app AMBTempsbus s'amplia a tot el transport metropolità i avisa d'incidències en temps realL'AMB ha reformulat l'aplicació AMBTempsbus, en col·laboració amb l'empresa pública de l'ens dedicada a la informació, Cetramsa. La nova versió de l'app ofereix informació sobre tots els serveis de transport públic que operen al territori metropolità, mentre que abans només proporcionava dades sobre la xarxa d'autobusos. S'hi afegeix ara els serveis Metro, Tram, Ferrocarrils de la Generalitat i Rodalies RENFE, amb els corresponents horaris i itineraris. Aquesta novetat ha de permetre potenciar la intermodalitat entre els diferents transports.Una altra de les novetats és l'avís, en temps real, de qualsevol incidència relacionada amb la xarxa d'autobús metropolità. Per exemple, davant el tall d'una línia o l'anul·lació d'una parada per obres, l'usuari pot veure-ho sobre la seva parada i planificar una ruta alternativa. Una nova funció és la possibilitat d'enviar suggeriments i queixes directament als tècnics de mobilitat de l'AMB. L'usuari podrà fer-ho de dues maneres: mitjançant una adreça de correu electrònic o omplint el formulari oficial de queixes, que s'ha adaptat per accedir-hi des de l'aplicació. Totes les queixes seran respostes per part de l'administració metropolitana abans de 20 dies.L'app compta actualment amb uns 121.500 usuaris en la versió Android i uns 56.000 en la versió iOS. Pel que fa al nombre de consultes diàries, les xifres oscil·len entre les 200.000 en dies feiners i les 135.000 els caps de setmana.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés