Publicado 16/12/2015 20:55

AMPLIACIÓ:El servei social de menjar a domicili de l'Hospitalet de Llobregat assisteix 274 persones durant l'any 2015

El repartiment d'àpats s'ha millorat amb la implantació de codis QR que permeten fer un seguiment dels usuaris i notificar incidències

ACN

L'Hospitalet de Llobregat.-El servei social d'àpats a domicili que ofereix l'Ajuntament de l'Hospitalet de Llobregat ha subministrat 44.000 menús a 274 persones al llarg del 2015. L'assistència es dirigeix principalment a gent gran que té dificultat per preparar-se el menjar. En concret, un 40% dels beneficiaris té més de 80 anys. L'empresa que realitza les entregues ho fa dos cops a la setmana i controla el consum dels aliments amb un sistema de codis QR. El repartidor col·loca els menús etiquetats dins la nevera, escaneja el codi personal de cada usuari i envia les dades a la Regidoria d'Igualtat i Benestar Social per confirmar l'entrega o bé comunicar alguna incidència. Així s'estableix un seguiment de les persones que reben el servei.

L'alcaldessa de l'Hospitalet de Llobregat, Núria Marín, ha destacat durant una visita a un domicili inscrit al servei que amb mesures com el repartiment d'àpats socials amb codis QR la ciutat vol anar més enllà del concepte d'smart city': "Nosaltres com a ciutat vam decidir ja fa uns quants anys experimentar amb el que és una 'smart social city', és a dir, utilitzar intel·ligentment els recursos tecnològics per millorar la vida i l'atenció a les persones". En aquest sentit, la cap de negociat del servei de dependència de l'Hospitalet de Llobregat, Camino Milán, ha remarcat que amb els codis QR poden tenir "una informació immediata de quan s'ha servit el menjar i si hi ha una incidència" i això suposa una millora "molt important" respecte fa un any i mig, abans de la implementació del nou sistema. "Aquesta informació no la teníem al moment. La podíem tenir a la setmana o als tres dies", ha afegit Milán.L'adjudicació del repartiment d'àpats a domicili es fa a través dels serveis socials de l'Ajuntament del municipi, que assessora i avalua les necessitats dels sol·licitants, establint el grau de copagament en funció dels ingressos i encarregant un informe mèdic alimentari. "Sempre hi ha d'haver una prescripció mèdica que ens ha de dir quin tipus d'alimentació ha de tenir cada persona: si és diabètica, hipocalòrica, hiposòdica... i llavors nosaltres demanem aquests àpats a l'empresa que presta el servei de menjar a domicili", ha explicat la cap de negociat del servei de dependència de l'Hospitalet de Llobregat, Camino Milán. D'aquesta manera, també s'estableix un "control de la salut" sobre els usuaris.D'altra banda, l'alcaldessa de l'Hospitalet de Llobregat, Núria Marín, ha convidat a altres municipis a tirar endavant iniciatives com el servei social de menjar a domicili amb codis QR: "Totes les ciutats i ajuntaments estem treballant en l'atenció diària a les persones. Nosaltres hem experimentat i hem posat en marxa aquest sistema i ara perfectament es pot extrapolar a altres municipis de l'entorn metropolità o de l'Estat. És bo que aquestes experiències que es realitzen a cadascun dels municipis es puguin compartir i puguem avançar més ràpid en l'atenció a les persones".




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés