Publicado 13/11/2015 14:38

AMPLIACIÓ:El Govern defensa que el model gironí de l'N-2 beneficia els camioners i nega que se'ls criminalitzi

El director general d'Infraestructures de Mobilitat insisteix que cal aplicar "immediatament" el desviament bonificat a l'N-340

ACN Tortosa.-El director general d'Infraestructures de Mobilitat, Xavier Flores, ha defensat fermament que el desviament del trànsit pesant, sobretot el de llarg recorregut, de la carretera nacional a l'autopista beneficia els camioners i rebaixa l'estrès en la circulació, que deriva en accidentalitat. Flores ha negat que la mesura "criminalitzi" els transportistes i ha assegurat que la seva aplicació al'N-2 a Girona ha acabat beneficiant 6.000 camioners. "Hi ha estudis que demostren que això es beneficiós i creiem que és una mesura que s'ha provat satisfactòriament a Girona i pot implementar-se perfectament, a un curt termini, a les Terres de l'Ebre". Sobre l'alliberament del peatges que reclama el moviment veïnal, el director general ha recordat que no s'aplica a cap territori i que és una opció que obre un llarg debat que no la fa de ràpida aplicació.Xavier Flores ha participat en la jornada de mobilitat que s'ha celebrat al Campus de les Terres de l'Ebre de la URV aquest divendres. Des d'allí, Flores ha mostrat el suport de la Generalitat a les peticions dels alcaldes de l'N-340, després que Foment hagi posposat al mes de gener l'aplicació del model gironí de l'N-2, el desviament obligatori amb bonificacions dels camions per reduir el col·lapse i "l'estrès" que pateix la via amb un trànsit mitjà de 15.000 vehicles pesants diaris. "Cal ja prendre mesures, mesures contrastades en altres territoris on han funcionat i no ha d'haver-hi excuses, ni calendaris ni altres situacions que no facin que, en aquest territori, també es pugui implementar una mesura que té un cost zero per les arques públiques", ha apuntat el director general. Flores ha negat, com es denuncia des del moviment veïnal del'N-340 i de les federacions de transportistes, que la mesura "criminalitzi" els camioners. El director general ha explicat que en els darrers cinc anys, es registraven, de mitjana 14 accident mortals anuals. Amb l'aplicació de la mesura s'ha passat a 1. "Els accidents no són culpa dels camioners però provoquen una circulació més estressada que es plasma en accidentalitat", ha apuntat. A més, segons Flores, per als transports de llarg recorregut, els desviaments bonificats els beneficien. "Estem convençuts que és més barat per ells amb els descomptes que se'ls aplicaria. Hi ha estudis fets per al universitat que demostren que això es beneficiós", ha defensat. També ha detallat que, malgrat que uns 3.000 camioners, que abans no ho feien, han de pagar ara a Girona, 6.000 més han sortit beneficiats amb l'actuació. Prioritats del PEEOTLa jornada de mobilitat de les Terres de l'Ebre s'ha encetat amb una exposició de la línia de mobilitat del Pla Estratègic per a l'Empresa i l'Ocupació de les Terres de l'Ebre (PEEOTE). Com ha destacat el ponent Josep Piñol, de la fundació URV, les Terres de l'Ebre han d'aprofitar la seva ubicació per implementar les millores que detalla el PEEOTE. Fins a l'actualitat, no s'ha aprofitat el posicionament de vèrtex del corredor de l'Ebre, pas de l'Arc del Mediterrani i enclavament d'una "megaregió" de cruïlla entre tres comunitat autònomes, i les infraestructures ebrenques s'han desplegat en clau exterior i sense vertebració interna. El pla prioritza certes inversions infraestructurals terrestres i ferroviàries. A la carretera, el pla ja plantejava, fa dos anys, quan es va redactar, una rebaixa del peatge de l'AP-7 com a alternativa temporal a la no disponibilitat a l'A-7 i sempre prioritària a la continuïtat de la construcció de l'autovia. La resta de la planificació policèntrica inclou el desdoblament de la carretera C-12 en el tram Tortosa-Vinallop i amb continuïtat cap a Amposta, i la millora d'altres trams de la C-12 com a eix vertebrador, sobretot entre Flix i Maials. També s'assenyala la millora del ferm de l'N-420 entre Móra d'Ebre i Falset i la construcció de les variants de Gandesa i Corbera d'Ebre. En el sistema ferroviari la principal prioritat és la millora dels serveis de l'estació de l'Aldea com a node estratègic territorial i la consolidació de les línies R15 i R16, tot plegat lligat a la gestió integrada dels serveis de transport públic.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés