Publicado 12/11/2015 11:27

AMPLIACIÓ:Catalunya aposta pel turisme familiar de "valor afegit" com a model de turisme "de qualitat, responsable i sostenible"

Per primera vegada un congrés reuneix gairebé 500 professionals d'aquest segment turístic

ACN Vila-seca\/Salou.-Una decidida aposta pel turisme familiar de "valor afegit", deixant de banda el baix cost, com a exemple de turisme "de qualitat, responsable i sostenible", "el que sempre ha volgut Catalunya". Aquesta és la declaració d'intencions que ha fet el secretari d'Empresa i Competitivitat de la Generalitat de Catalunya, Pere Torres, en la inauguració del I Congrés Internacional de Turisme Familiar. Una trobada que aplega, avui i demà, uns 500 professionals d'aquest segment turístic al Centre de Convencions de PortAventura. Entre els objectius de l'esdeveniment, que es converteixi en un espai de "reflexió, proposició i projecció" d'on en pugui sortir, segons Torres, un "turisme nou al servei d'un nou país".Per Pere Torres, el congrés d'aquests dos dies ha de servir per reivindicar el turisme "com un sector econòmic clau del país" i per posar de manifest "un determinat model de turisme". En aquest sentit, ha expressat que Catalunya sempre s'ha encaminat cap a un turisme "de qualitat, responsable i sostenible", uns qualificatius que el turisme familiar compleix. Així mateix, ha deixat clara l'aposta de la Generalitat de Catalunya per un turisme "de valor afegit" i no de baix cost."Apostem pel valor afegit perquè creiem que el nostre objectiu no pot ser batre, any rere any, el rècord de turistes", ha manifestat, sinó que cal "incrementar la renda que obtenim del turisme a través de l'oferta de productes que aportin més valor afegit". D'aquesta manera, ha exposat, es podrà lluitar contra l'estacionalització –que comporta poca estabilitat laboral i condicions precàries als treballadors del sector–, o treballar per tenir una oferta turística ben dissenyada i capaç de renovar-se.Segons algunes dades recopilades des del Govern, el turisme familiar a Catalunya, ha detallat Torres, "obté una nota de 9,1 sobre 10", una "molt bona qualificació", ha celebrat. A més, el 70% dels turistes familiars repeteixen, l'estada mitjana que fan és de deu dies i la mitjana de membres que configuren la unitat que viatja és de quatre persones. Unes xifres "estimulants", ha qualificat el secretari, i que "ens ajuden en la voluntat de continuar en aquesta línia" de promocionar el turisme familiar –respectuós "amb tots els models de família", ha afegit–.Turisme familiar a la Costa Daurada i les Terres de l'EbreEl president de la Diputació de Tarragona, Josep Poblet, ha posat de manifest més dades, en aquest cas territorials, i ha incidit que les famílies amb fills, amb els pares menors de 35 anys, van representar el 59,6% dels turistes que van visitar la Costa Daurada durant el 2014. En el cas de les Terres de l'Ebre, la xifra s'enfila fins al 68,6%. Aquesta és, ha dit, una "extraordinària oportunitat d'aquells que tenen, en aquest segment, un dels seus principals clients", i ha incidit en la voluntat del Patronat de Turisme de l'ens supramunicipal de "reforçar aquest lideratge" a la demarcació.A més, a la demarcació de Tarragona s'hi troben diversos de la vintena de municipis que disposen del certificat com a destinació de turisme familiar que atorga l'Agència Catalana de Turisme. També hi ha més de 700 empreses certificades amb aquest segell arreu de Catalunya, que configuren una oferta adaptada a les necessitats i exigències de les famílies durant les seves vacances.El congrés, organitzat per l'Agència Catalana de Turisme i el Patronat de Turisme de la Diputació de Tarragona, reuneix prop de 500 professionals del sector turístic al Centre de Convencions de PortAventura. Participen a l'esdeveniment una cinquantena de ponents i experts d'una desena de països. Des de la Generalitat ja s'ha expressat la voluntat que aquest esdeveniment tingui continuïtat com a congrés de caràcter internacional.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés