Actualizado 21/11/2014 13:26

Alcaldes de la C-17 reclamen al ministeri que es tramiti de nou l'estudi d'impacte ambiental del desdoblament de la R3

Agencia Catalana de Noticias
ACN

A més demanen el desdoblament parcial de Parets a Vic de manera immediata

Puigcerdà (ACN).- Els alcaldes que formen part de la Xarxa de la C-17, que s'han reunit aquest divendres a Puigcerdà, han reclamat "enèrgicament" al Ministeri de Foment que tramiti de nou l'expedient d'impacte mediambiental del desdoblament de la línia R3 de Montcada a Ripoll per poder presentar al·legacions l'any vinent i que es pugui redactar ja el projecte de forma definitiva. L'estudi que es va redactar fa sis anys i ja va rebre les al·legacions per part dels municipis ha caducat sense rebre cap resposta per part del ministeri de foment. L'alcalde de Granollers, Josep Mayoral, ha manifestat que "volem que el desdoblament parcial entre Parets i Vic que va acordar la ministra amb el conseller Vila sigui immediat".La trentena d'alcaldes de la Xarxa C-17 reunits a Puigcerdà han reivindicat la línia R3 de rodalies de Renfe com a eix fonamental de comunicació entre el territori i Barcelona. L'alcalde de Puigcerdà, Albert Piñeira, ha denunciat que "no pot ser que el trajecte Puigcerdà-Barcelona duri més de tres hores, igual que fa 50 anys" i ha afegit que "no és competitiu amb altres transports públics i menys amb el transport privat".

En relació a la R3, Mayoral, ha afirmat que "recolzem el conseller Vila per l'acord que va arribar amb la ministra de Foment perquè l'estudi d'impacte ambiental del desdoblament parcial entre Parets i Vic estigués redactat abans d'acabar l'any". En aquest sentit, l'alcalde de Granollers, ha explicat que l'acord permet el desdoblament d'espais amb problemes estructurals senzills, però que permetrà reduir els temps i millorar les freqüències entre Barcelona i Vic, amb un cost del voltant dels 30 milions d'euros.

En relació al desdoblament i millora total de la R3, Mayoral ha afirmat que ara exigeixen el desdoblament de Montcada fins a Ripoll, i no fins a Vic, i la millora de la línia entre Ripoll i Puigcerdà. Mayoral ha dit que "el cost de desdoblament i millora total de la línia tindrà un import de 2.000 milions i que s'ha de tirar endavant el més aviat possible". En aquest sentit, Mayoral ha afegit que "reclamem amb poca esperança ja que qui ha deixat morir aquest projecte i aquestes al·legacions ara faci un tomb".

La Declaració dels Alcaldes de la C17 està formada per una trentena d'ajuntaments, entre els més importants Mollet, Montmeló, Parets del Vallès, Lliçà de Vall, Lliçà d'Amunt, Canovelles, Granollers, Les Franqueses del Vallès, La Garriga, Vic, Manlleu, Torelló, Olot, Ripoll i Puigcerdà. Una trentena de municipis units per la C17 que treballen conjuntament per posar en valor el patrimoni industrial, territorial i de coneixement de la C17. Aquest corredor viari i ferroviari que constitueix un dels principals eixos de l'activitat productiva de Catalunya.

Els grup de treball defineixen propostes en quatre àmbits: les infraestructures el desdoblament de la línia de Rodalies R3 i millores a la C-17; la promoció industrial, posar en comú accions de diversos municipis per captar major inversió en el territori i ampliar les relacions entre l'empresa i l'administració; la formativa, posar en valor el paper de la Universitat de Vic i les experiències en Formació Professional; i la promoció turística, per identificar el potencial de les atractivitats de les ciutats i la capacitat del conjunt del territori de generar oferta turística.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés