Actualizado 23/01/2015 08:06

Ajuntament i veïns de Sant Fost s'uneixen per dir "prou" i reclamar un tram alternatiu a la B-500

Agencia Catalana de Noticias
ACN

Uns 360.000 vehicles travessen mensualment el poble per la carretera de La Conreria

Sant Fost de Campsentelles (ACN).-

Ajuntament i veïns de Sant Fost de Campsentelles (Vallès Oriental) s'han unit en una comissió per reclamar a la Generalitat un tram alternatiu al pas de la B-500 pel municipi. Demanen un desviament provisional pel trànsit i convertir la B-500 en una rambla o carrer. Es calcula que uns 360.000 vehicles travessen el poble mensualment per aquesta via, també coneguda com La Conreria. L'alcaldessa Montserrat Sanmartí (Units per Sant Fost) ha avisat que Sant Fost ha dit "prou" i ha avançat que la comissió començarà un calendari de mobilitzacions al març si la Generalitat no aporta abans alguna solució. De moment, tècnics de Carreteres ja han inspeccionat el terreny.La B-500, que enllaça Badalona amb Mollet del Vallès, parteix Sant Fost pel mig. Uns 12.000 vehicles travessen diàriament el poble per aquesta via. O el que és el mateix: 360.000 vehicles ho fan mensualment. Es calcula que un miler de vehicles se salten els semàfors amb vermell cada any i s'ha comptabilitzat que el 96% de les infraccions són fetes per conductors de fora del municipi. En el període 2010-2014 s'han produït 147 accidents en el tram que recorre el poble, 67 dels quals han acabat amb ferits.

"Els conductors es dirigeixen als polígons de Mollet, Montmeló o Montornès i no són conscients que travessen un poble", ha lamentat Montserrat Sanmartí . L'alcaldessa, en aquest sentit, ha avisat que Sant Fost ha dit "prou" i ha demanat "una solució ja perquè algun dia ens trobarem amb una desgràcia i després plorarem tots.".

La carretera passa per davant d'un pavelló esportiu amb 380 usuaris setmanals i d'una escola amb 450 alumnes, entre d'altres equipaments. La solució, segons la comissió Ajuntament-veïns, passa perquè Carreteres porti a terme un "desviament provisional" per treure el trànsit del poble. La idea del municipi és un tram per "enllaçar i condicionar el traçat de camins rurals que ja existeixen per crear una via de 6 metres d'ample amb un asfaltatge no agressiu amb l'entorn". El desviament, segons Sanmartí, haurà de ser sensible i respectar el territori.

Amenaça de mobilitzacions

L'alcaldessa ha explicat que la sintonia amb la Direcció General de Carreteres és bona i que tècnics especialitzats ja han vingut a inspeccionar el terreny per fer propostes de traçat. Tot i així, ha explicat que la comissió començarà un calendari de mobilitzacions a partir del mes de març si la Generalitat no aporta abans alguna solució.

La variant, "inviable"

El problema de la B-500 ve de molt lluny. Durant molts anys s'ha parlat de construir una variant amb un túnel per enllaçar Mollet amb Badalona. L'acord no va ser possible al seu moment perquè els municipis s'oposaven a la càrrega de peatges i consideraven que s'agredia el territori. Sigui com sigui, la mateixa alcaldessa ha explicat que la variant, ara com ara, és "inviable", tenint en compte la situació econòmica.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés