Actualizado 21/05/2015 16:58

Adif no descarta sancionar o rescindir el contracte amb l'empresa que proveeix el programari del centre de control ferroviari

Agencia Catalana de Noticias
ACN

El seu president ha explicat que aquest dimecres es va reiniciar el sistema i aquest matí no ha arrencat

Barcelona (ACN).-

El president d'Adif, Gonzalo Ferrer, ha afirmat aquest dijous que no descarta sancionar ni rescindir el contracte de l'empresa que proveeix el programari del centre de control ferroviari, punt on s'ha originat el caos de Rodalies d'aquest matí i que ha afectat 80.000 usuaris i 200 trens. "Si han incomplert les seves obligacions, nosaltres aplicarem el que diguin els contractes", ha dit Ferrer, que s'ha desplaçat expressament des de Madrid i s'ha reunit amb el conseller de Territori, Santi Vila. El president d'Adif ha explicat que aquest dimecres es va reiniciar el programari i aquest matí no ha arrencat ni el sistema ni dos dels tres auxiliars dels què disposa el centre de control ferroviari d'Adif.Segons Ferrer, els responsables de l'empresa proveïdora del 'software' han estat "incapaços" d'arrencar aquest sistema i ha urgit a recuperar els altres dos que tampoc s'han pogut iniciar "perquè no torni a passar el mateix". El president d'Adif, que ha demanat disculpes als viatgers afectats, ha comentat que el sistema havia funcionat correctament però que aquest any "s'ha desbaratat". "Estem donant un servei fatal. Això no es pot sostenir i si no es pot arreglar canviarem el sistema perquè el prioritari són els nostres clients del servei de Rodalies", ha afegit.

Ferrer ha comentat que el contracte amb l'empresa, Schneider-Telvent, es va signar a finals de l'any passat i té vigència per un any. Aquest migdia, el màxim responsable d'Adif s'ha reunit amb els responsables d'Schneider per analitzar la incidència d'aquest matí.

El president d'Adif també ha comentat que fa només dos dies es va reunir amb els responsable de l'empresa proveïdora del Centre de Trànsit Centralitzat (CTC) d'Adif, Schneider-Telvent, pel mal funcionament del programari. En aquest sentit, ha revelat que el de Barcelona és el centre que millor funcionava amb problemes en un tren de cada 10.000, el triple del que es registra a la xarxa de Rodalies de Madrid.

"Són dades molt insignificants però importants per saber com funcionen les coses", ha detallat el president d'Adif, que ha xifrat en 105 milions de viatgers els que utilitzen al cap de l'any les Rodalies de l'àmbit metropolità de Barcelona.

D'altra banda, Ferrer ha assegurat que les relacions amb la Generalitat són "estupendes" i ha negat que l'ens gestor d'infraestructures ferroviàries no s'hi vulgui reunir quan hi ha incidències. "Quan no prestem el servei que tenim l'obligació de prestar, sempre acudim al lloc, a Catalunya o on correspongui. Hi anem, donem la cara, expliquem el què ha passat i el que farem perquè no torni a passar", ha assenyalat.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés