Publicado 25/11/2014 17:38

Adif instal·la noves tanques de protecció en onze estacions de Rodalies de Barcelona

Barcelona (ACN).-

Adif ha començat a instal·lar noves tanques de protecció en onze estacions de la xarxa de Rodalies de Barcelona. En total es posaran prop de dos quilòmetres de tanques al final de les andanes a les estacions de Sant Feliu de Llobregat, Cornellà de Llobregat, Bellvitge, Castelldefels, Cerdanyola del Vallès, Cerdanyola-Universitat, Sabadell-Sud, Mollet-Sant Fost, Montgat i Cunit. Amb aquesta actuació es vol incrementar la seguretat a l'entorn de les estacions i impedir que es pugui accedir a les vies per llocs inapropiats, per evitar accidents. La majoria de tanques estaran instal·lades abans que s'acabi l'any i la inversió tindrà un cost de prop de 300.000 euros per a l'administrador ferroviari.Adif ja ha començat la instal·lació de les noves tanques protectores a l'entorn d'onze estacions de tren de la xarxa de Rodalies de Barcelona. En un comunicat, l'administrador de les infraestructures ha explicat que l'actuació ha de servir per incrementar els nivells de seguretat a l'entorn d'aquestes estacions, tant per als ciutadans com per a la circulació de trens ja que les tanques impediran que es pugui transitar per llocs prohibits i reduiran les afectacions al trànsit de trens a causa d'atropellaments.

En total s'instal·laran 1.197 metres de noves tanques distribuïts de la següent manera: Mollet-Sant Fost (312 metres), Gavà (233 metres), Bellvitge (220 metres), Cunit (177 metres), Cerdanyola-Universitat (100 metres), Cerdanyola del Vallès (84 metres), Sant Feliu de Llobregat (45 metres), Castelldefels (23 metres), Montgat (22 metres), Cornellà de Llobregat (6 metres) y Sabadell Sud (5 metres). En aquesta primera fase Adif ha prioritzat aquelles estacions on s'ha detectat que són més necessàries les tanques.

Aquests tancaments són semblants als que s'utilitzen per protegir la línia d'alta velocitat. Són de ferro fort, amb un sistema que impedeix que s'hi pugui escalar i amb una altura d'entre 2 i 2'5 metres anclades a uns murs de formigó. Aquestes obres s'executen de manera progressiva fins a finals d'any, amb l'excepció de l'actuació a l'estació de Mollet - Sant Fost que es farà el mes de gener. La majoria d'actuacions es faran a la nit per no afectar el trànsit de trens i el cost total per Adif serà d'uns 290.000 euros.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés