Publicado 06/03/2015 13:57

El 64% dels visitants del COU del Montsec pernocten a la seva zona d'influència

L'impacte econòmic dels 20.000 visitants anuals en els sectors hoteler i de restauració s'estima en 750.000 euros

Àger (ACN).-

El 64% dels visitants del Centre d'Observació de l'Univers del Montsec (COU) pernocten a la zona d'influència de l'equipament. D'aquests, una tercera part ho fa dues nits i les dues parts restants, una nit, de manera que els visitants pernoctants tipus fan una estada d'1'34 dies. El tipus d'allotjament preferit és l'hotel (41%) seguit dels establiments de turisme rural (26%). L'impacte econòmic dels 20.000 visitants anuals en els sectors hoteler i de restauració s'estima en 750.000 euros. El proper 14 de març comença la nova temporada del COU, amb les projeccions en 3D al planetari com a gran novetat.Aquestes dades es desprenen d'un estudi encarregat per la direcció del COU per conèixer detalladament els trets bàsics del comportament del visitant.

La prospecció també detecta que el 68% dels visitants del COU ve amb la família; la resta ho fa amb un grup d'amics. El gruix dels visitants (un 76%) es distribueix en la franja d'edat que va dels 30 als 60 anys. Per lloc de residència, el 51% dels visitants del COU provenen de la demarcació de Barcelona, la meitat dels quals són veïns de la capital de Catalunya. Els visitants residents a la demarcació de Lleida representen el segon grup, amb un 34% del total (un 23% de fora de la zona del Montsec i un 11% de la mateixa zona). Tarragona aporta el 7% dels visitants del COU i Girona el 3%. El 4% de visitants procedents de l'estranger superen els que resideixen a la resta de l'Estat, que sumen un 1%.

L'estudi realitzat confirma l'efecte esquer que exerceix el COU entre els visitants del Montsec. En ser preguntats sobre quin era el motiu principal de la visita a la zona d'influència del COU el 85% dels enquestats apuntaven a l'atractiu de l'equipament de divulgació i investigació astronòmica. Un 10% senyalava el factor natura i paisatge i el 5% restant a les possibilitats de practicar turisme actiu. Aprofundint encara més en l'atracció del COU, queda palès que un 39% dels visitants repeteixen experiència i d'aquests un 38% són reincidents d'una vegada, un 31% ho són de dues vegades i el 28%, de tres. Pel que fa al coneixement del Montsec, dues terceres parts de persones visitants del COU ja havien estat a la zona altres vegades.

El 49% dels enquestats tenien la intenció de realitzar (o ja n'havien fet) altres activitats. Les estades van acompanyades de la utilització d'altres serveis per part del 89% de visitants, majoritàriament de restaurants (el 65% dels enquestats).

L'estudi s'ha fet a partir de les enquestes obtingudes directament dels visitants durant una mostra de sis sessions (una matinal, dues de tarda i tres de nit) escollides a l'atzar els mesos d'octubre i novembre de 2014.

Pla de màrqueting de la Destinació Turística Starlight

Aquest estudi avala els objectius i les línies de treball establerts en el Pla de Màrqueting de la Destinació Turística Starlight, que proposa la creació i comercialització de paquets turístics en base a la visita al COU però alhora amb l'oferta de serveis d'allotjament, manutenció i altres activitats i visites a altres indrets del Montsec, per tal d'aprofitar l'efecte crida del Parc Astronòmic Montsec i de la certificació Starlight.

Els responsables turístics del Montsec, seguint l'esmentat pla de màrqueting, també estan incidint en la diversificació de mercats de demanda, aprofundint especialment en aquells que contribueixen a combatre l'estacionalitat i la saturació dels períodes de màxima ocupació del Montsec, com són l'oferta escolar i el mercat de turisme MICE (estades vinculades amb la realització d'activitats laborals, professionals i de negocis). Per altra banda, es treballa per enfortir el posicionament i la notorietat on-line i l'extensió de la comercialització cap altres mercats situats entre una hora i tres quarts i dues hores i mitja de distància en trajecte fins a la destinació, a banda de l'àrea metropolitana de Barcelona, com són les zones d'influència de Tarragona, Girona, Saragossa i Osca.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés