Publicado 22/12/2014 18:55

41 clients a qui una agència de viatges de Palafrugell va deixar penjats recuperen els diners de les vacances

La propietària els retorna els 58.000 euros que van avançar després d'acollir-se a l'arbitratge de Consum

Palafrugell (ACN).-

41 clients a qui una agència de viatges de Palafrugell va deixar penjats han pogut recuperar els diners de les seves vacances. L'agència, de nom Kayuma, va tancar de la nit al dia i els afectats van veure com no només es quedaven sense viatge, sinó també sense els diners que havien avançat per les reserves de vols i habitacions. A més de denunciar la propietària a comissaria, els clients van portar la reclamació davant Consum. Ara, després que la propietària del negoci s'avingués a negociar, la Junta Arbitral de Consum ha dictat un laude que els permet recuperar tots els diners. La quantitat, més de 58.000 euros, sortirà de la fiança que Kayuma va dipositar per fer front a possibles responsabilitats.L'agència de viatges Kayuma, situada al carrer Sant Antoni de Palafrugell (Baix Empordà), va tancar al setembre sense cap avís previ. De la nit al dia, els clients que hi havien contractat viatges es van quedar penjats. No van rebre cap mena d'explicació per part de la propietària i, per més que intentaven contactar amb ella, no ho aconseguien.

Molts dels afectats havien contractat paquets de vacances per al mateix setembre o l'octubre, però també n'hi havia d'altres que tenien previst anar-se'n a principis del 2015. En total, el tancament de Kayuma va afectar 41 clients, que havien pagat entre 158 i 3.789 euros per contractar vols i reserves d'hotel.

Els afectats van anar a comissaria per denunciar l'estafa, però en paral·lel també van presentar una reclamació davant l'Oficina d'Informació al Consumidor del Consell Comarcal (que té conveni amb l'Agència Catalana del Consum). Ara, després de les gestions fetes des d'aquí, s'ha pogut tancar el conflicte (i evitar que els afectats hagin d'anar als tribunals per recuperar els diners).

Des del Consell Comarcal van aconseguir localitzar la propietària de Kayuma i la dona es va avenir a negociar. Gràcies a això, s'ha dictat un laude arbitral que recull quines quantitats ha de rebre cadascun dels clients a qui l'agència de viatges va deixar penjats.

En total, la propietària ha de tornar 58.860,67 euros als afectats. Aquesta quantitat sortirà de la fiança que, com a agència de viatges, va haver de deixar en garantia per fer front a possibles responsabilitats.

Des del Consell Comarcal recorden que l'arbitratge de consum és un procediment alternatiu al sistema judicial que també permet resoldre conflictes (això sí, si la part denunciada ho accepta). El procés és gratuït per a totes les parts.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés