Publicado 17/06/2015 17:15

30 futurs enginyers de l'EET presenten cinc projectes al Grup Volkswagen i Seat per reinventar la mobilitat urbana

Les propostes formen part de la iniciativa Creative Lab que s'ha desenvolupat durant sis mesos

Terrassa (ACN).-

Un total de 30 estudiants de l'Escola d'Enginyeria de Terrassa (ETT) han presentat cinc projectes al Grup Volkswagen i Seat per reinventar la mobilitat urbana. La iniciativa s'emmarca en Creative Lab, un projecte docent que han portat a terme conjuntament les tres parts i que ha durat sis mesos. Es projectes plantegen un sistema de comunicació entre vehicles a través de dispositius integrats al cotxe, un vehicle que detecta obstacles, perills i rutes alternatives i ho comunica a altres vehicles; un sistema per escollir la millor opció de pàrquing, un altre per valorar la qualitat de la conducció i un darrer que és un vehicle modular que s'adapta a l'usuari.Creative Lab es basa en el treball col·laboratiu i multidisciplinar que busca captar el talent dels estudiants i incentivar-los a dissenyar noves solucions tecnològiques i desenvolupar canvis viables en dos àmbits: la mobilitat cooperativa en entorns urbans i un nou concepte de vehicle urbà

Així, durant un semestre, estudiants de cinc especialitats d'enginyeria que s'imparteixen a l'EET han invertit el seu temps extracurricular per incorporar-se a un grup de treball, format també per altres estudiants d'altres especialitats, amb l'objectiu de generar idees per al Grup Volkswagen. Les propostes que han realitzat els estudiants les han fet a partir de les especificacions que van donar els enginyers de Volkswagen i Seat.

Els estudiants han participat en aquest projecte en les seves hores extracurriculars però els hi serveix per obtenir crèdits d'extensió universitària. A més, els estudiants que ho desitgin podran fer el projecte final de grau relacionat amb els resultats o la idea generada al Creativa Lab.

Un dels projectes presentat és 'Get in contact', que ofereix un sistema perquè l'usuari d'un vehicle pugui comunicar-se amb altres de manera similar al 'Whatsapp' però amb els controls integrats en el propi vehicle i amb la possibilitat de crear grups de cotxes. Un segon projecte és 'Cascade Networking' que presenta un sistema mitjançant el qual el vehicle detecta obstacles, perfils, rutes alternatives i zones d'aparcament i és capaç d'emetre aquesta informació en un tipus d'estàndard que altres vehicles puguin recollir i emetre.

El tercer projecte és 'Pàrquing map' que proposa un sistema que permet al conductor escollir la millor opció per a l'aparcament del vehicle. La informació s'obté a partir de la interpretació de dades GPS que generen els vehicles que desallotgen places d'aparcament i es projecta al parabrises superposada a la via. A més, si la zona és d'aparcament es podrà pagar directament des del mòbil.

El quart projecte planteja el sistema 'VW Points' que serveix per valorar la qualitat de la conducció d'un conductor específic i si fa bones pràctiques anirà rebent punts que serviran per obtenir descomptes en carburants, recanvis oficials i pujar llocs en les xarxes socials. Per últim, hi ha el projecte 'Modular car' que planteja un vehicle modular que s'adapta a les necessitats de l'usuari.

Els enginyers del Grup Volkswagen s'encarregaran ara d'analitzar les cinc propostes presentades.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés