Publicat 18/8/2020 15:38:12 +02:00CET

Els punts d'assessorament energètic de Barcelona atenen a més de 17.000 ciutadans fins a juliol

Bombeta, bombetes, llum, electricitat, energia
EUROPA PRESS - Archivo

El tràmit més demandat durant l'estat d'alarma va ser la gestió de bons socials

BARCELONA, 18 ago. (EUROPA PRESS) -

Els punts d'assessorament energètic (PAE) de Barcelona han atès a 17.641 ciutadans en el primer semestre de 2020, un 10% més que en el mateix període de fa un any, xifres que mostren la "utilitat i idoneïtat" d'aquest servei creat pel consistori.

Els PAE del districte de Nou Barris han estat els que han registrat més activitat, amb un 20% de les visites, seguit de Sants-Montjuïc, Sant Martí i Ciutat Vella, segons ha informat l'Ajuntament de Barcelona en un comunicat aquest dimarts.

Un dels increments més notables ha estat l'atenció a les llars de persones amb mobilitat reduïda, amb 314 usuaris, que representen el 71% dels ciutadans que van ser atesos durant tot l'any passat, quan van ser 442.

Sobre el perfil dels barcelonins atesos, l'Ajuntament de Barcelona ha remarcat que es manté la dinàmica d'anys anteriors, amb el 67% sent dones, amb una mesura d'edat de 54 anys, i un 60% de ciutadans vivint en lloguer, un 9% més.

Els PAE ofereixen la informació, l'atenció i la intervenció necessàries perquè els barcelonins puguin exercir els seus drets energètics i les companyies elèctriques no els neguin l'accés als subministraments bàsics.

Una de les principals activitats que duen a terme són la protecció dels ciutadans més vulnerables, en aplicació de la Llei 24/2015, de mesures urgents per a l'emergència habitacional i la pobresa energètica.

Creats a principis de 2017, la seva activitat ha anat creixent "de manera constant i sostinguda", amb un total de 88.429 persones ateses de 34.155 llars de Barcelona.

CRISI DEL CORONAVIRUS

Els PAE han registrat un increment de les persones en atur, passant del 29% al 58%, com a conseqüència de la crisi econòmica i social provocada per l'emergència sanitària del coronavirus, i un repunt en l'accés al servei de famílies amb menors, convertint-se en el 47% del total d'atencions.

L'accés als PAE per derivació dels serveis socials ha crescut un 9% durant el període de crisi sanitària, representant un 57% del total, seguit d'un 19% de derivacions de l'Oficina d'Habitatge.

Així, durant l'estat d'alarma, els tràmits més demandats en els punts d'assessorament energètic ha estat la gestió dels bons socials, a més del canvi de titularitat i el de la potència elèctrica contractada.

També s'ha detectat una disminució de talls aturats durant el primer semestre de 2020, que s'han reduït a 7.989 a causa de la prohibició de la suspensió dels subministraments durant l'estat d'alarma.

Els PAE de Barcelona van continuar funcionant durant l'estat d'alarma, de manera telemàtica i telefònica, i es van habilitar nous correus de contacte i números de telèfon d'atenció.

La central telefònica que es va habilitar a mitjans de maig per respondre l'emergència del Covid-19 va triplicar en només un mes les noves entrades al servei municipal.

Durant aquest període, el motiu del 70% de les trucades ha estat l'optimització de les factures i el districte que ha registrat més atencions ha estat Sants-Montjuïc, amb el 18%, seguit de Nou Barris i Sant Martí, amb el 16% i el 15%, respectivament.

www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2020 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés