Publicado 11/11/2015 14:24

Barcelona potenciarà el mar com a atractiu turístic

Playa De Barcelona
EUROPA PRESS

BARCELONA, 11 nov. (EUROPA PRESS) -

Turisme de Barcelona ha creat el programa Barcelona Mar amb la col·laboració de la Diputació de Barcelona i el suport d'entitats i 18 empreses privades amb l'objectiu d'utilitzar el mar com a atractiu turístic local, nacional i internacional.

El president de Turisme de Barcelona, Joan Gaspart, ha explicat en una roda de premsa que Barcelona no és només platja, sinó que ofereix múltiples possibilitats que el nou programa estructura en sis apartats: activitats nàutiques i subaquàtiques, excursions marítimes, pesca recreativa, platges, ports esportius i marins, i xàrters i lloguer d'embarcacions.

Ha exemplificat que els viatgers de negocis poden aprofitar la seva estada a la ciutat per sortir en el seu temps lliure amb pescadors locals, o parelles poden fer passejos romàntics per la costa, amb uns productes que van dirigits tant als turistes com la població local.

Alhora, ha remarcat que Barcelona és l'única de les grans ciutats turístiques europees, com Londres, París o Roma, que té aquesta oferta marítima, per la qual cosa ha d'aprofitar aquest actiu com un avantatge competitiu.

El diputat adjunt de Turisme de la Diputació de Barcelona, Ramon Riera, ha indicat que tota la província es veu beneficiada per la marca Barcelona i que té oferta a aportar en el nou programa, que ha considerat per a tots els públics: "Hi ha preus de tot per arribar a tothom."

El president del programa i del Saló Nàutic Internacional de Barcelona --membre de la iniciativa--, Luis Conde, ha afirmat que "el mar està a l'ADN dels barcelonins" i que el sector s'està refent després de la crisi, amb més persones que obtenen llicència per navegar, adquireixen o lloguen embarcacions, i gran potencial de creixement.

DESESTACIONALITZAR

Ha indicat que hi ha 36 milions de navegants i 48 milions de practicants d'esports d'aigua en el món, però a Barcelona tant la platja com el mar estan "infrautilitzats" fora de la temporada d'estiu, tot i que es poden desestacionalitzar igual que fan les estacions d'esquí.

Segons dades de Barcelona Clúster Nàutic -que també dóna suport al programa--, a Catalunya hi ha 1.175 empreses relacionades amb el sector nàutic, el 70% de les quals pertanyen a la província de Barcelona, i només la capital catalana n'acull 350.

A més, Turisme de Barcelona ha incrementat la comercialització de productes de mar en la seva plataforma BCNShop des del 2005, i actualment representen el 8,57% dels serveis que s'ofereixen a través del consorci, que amb el programa Barcelona Mar té actius onze programes de promoció entesos com a estructures internes compostes per més de 1.800 empreses membres.

El contingut d'aquesta notícia està elaborat en col·laboració amb l'Ajuntament de Barcelona

Ajuntament de Barcelona


Barcelona Economies



Contingut elaborat amb la col·laboració de l'Ajuntament de Barcelona






www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés