Publicado 05/03/2019 12:49

El 80% dels usuaris de Bus de Barcelona viatgen amb intervals de pas inferiors a vuit minuts

Autobús de TMB a Barcelona (arxiu)
TMB - Archivo

TMB vol millorar la regularitat i el Bus en barris i revisar els serveis en caps de setmana

BARCELONA, 5 març (EUROPA PRESS) -

El 80% dels usuaris d'Autobús de Barcelona viatgen amb intervals de pas inferiors a vuit minuts, després que hagi finalitzat la implantació de la nova xarxa de Bus, que ha perms reduir els temps d'espera des de 12,5 minuts.

Després d'acabar aquesta implantació, la xarxa de Bus de Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) ha assolit els 202,9 milions de passatgers anuals, han explicat en roda de premsa la regidora de Mobilitat de la capital catalana i presidenta de TMB, Mercedes Vidal; el director de Serveis de Mobilitat de l'Ajuntament, Adri Gomila, i el director de la xarxa de Bus, Ramon Bacardí.

Malgrat aquesta disminució dels temps d'espera en les parades, la velocitat comercial dels autobusos s'ha mantingut estable en els últims anys --sense poder rebaixar la xifra de 12,8 quilmetres--, encara que s'han pres mesures sobre aquest assumpte: "Si no haguéssim fet res, la velocitat comercial hauria empitjorat", ha dit Gomila.

Ha ressaltat que estan treballant en "una generació de mesures" que prioritzin el Bus i permetin que guanyi velocitat, centrades ara en la prioritat en el pas de semfors i en l'accessibilitat en pujar als vehicles, entre altres elements que ha citat Bacardí.

Les 28 línies de la nova xarxa de bus --amb 17 verticals, vuit horitzontals i tres diagonals-- transporten al 60% dels usuaris d'Autobús, cobreixen el 95% del territori de la ciutat, compten amb 125 rees d'intercanvi entre busos i, sumades a les deu de la xarxa convencional més utilitzades, donen servei al 80% dels usuaris i representen el 72% de l'oferta.

El 70% dels usuaris de tota la xarxa de Bus disposa d'informació actualitzada del temps d'espera i incidncies en les parades, després que s'hagin installat 675 marquesines i 78 pals solars amb pantalla d'informació.

Les línies més utilitzades són l'H6 --amb 36.800 passatgers diaris--, l'H4 --amb 32.800-- i l'H8 --29.700--, mentre que la línia de la xarxa convencional amb més usuaris és la 7 --amb 26.000 usuaris diaris--, han detallat fonts de TMB.

Gomila ha destacat que en els últims anys s'ha incrementat el trnsit metropolit per s'ha mantingut el de l'interior de la ciutat, per la qual cosa el transport públic --i la nova xarxa de Bus-- estan absorbint part del creixement dels desplaaments que s'est produint a Barcelona.

REPTES DE FUTUR

Vidal ha fixat com a línies de treball futures guanyar regularitat --amb actuacions com ajustos d'urbanització i de gestió semafrica--, incrementar el servei on hi hagi més demanda; millorar les línies de Bus als barris; revisar els serveis en caps de setmana; facilitar l'ús de la xarxa de collectius amb diversitat funcional i persones grans, i aplicar millores a les rees d'intercanvi.

La regidora i presidenta de TMB ha destacat que la nova xarxa de bus pot valorar-se ara, després que s'hagin implantat totes les xarxes, perqu la seva potncia radical en la interacció de totes les línies "amb un esquema de xarxa finalitzat", en la qual es faran ajustos si es requereixen.

UN 8 DE VALORACIÓ

Segons l'índex de satisfacció de l'usuari de bus de Transports Metropolitans de Barcelona (TMB), els passatgers puntuen amb un 8,01 la nova xarxa --la convencional té un 7,7--, i els aspectes més ben valorats són la rapidesa, la freqüncia, la informació del temps de pas i la connectivitat.

Les línies engegades abans del 2018 han registrat un augment del passatge superior al 15% des de la seva entrada en servei, amb els increments més destacats en la V7 de plaa Espanya a Sarri, que ha augmentat en un 166% des del 2012; la V5 de Mare de Déu del Port a Pedralbes, en un 84% des del 2017; la V27 de Passeig Marítim a Canyelles, en un 64% des del 2014, i l'H6 de Zona Universitria a Onze de Setembre, un 66% des del 2012.

MÉS VEHICLES I QUILMETRES

Entre el 2015 i el 2018, s'han afegit 66 vehicles al servei diari, i s'ha arribat als 900 que actualment circulen en hores punta els matins dels dies laborables, que permetran arribar a 49,2 milions de quilmetres recorreguts el 2019, cinc més a l'any que el 2014 --un augment de l'11,5%--.

Dels 341 nous busos incorporats al servei en els últims tres anys, 195 són híbrids i set són elctrics --a partir d'aquest any només s'adquiriran híbrids, elctrics i de gas natural--, i la implementació de la xarxa també ha implicat millores en centenars de parades i 43 quilmetres nous de carril bus, i s'ha arribat als 207 a la ciutat.

El contingut d'aquesta notícia està elaborat en col·laboració amb l'Ajuntament de Barcelona

Ajuntament de Barcelona


Barcelona Economies



Contingut elaborat amb la col·laboració de l'Ajuntament de Barcelona






www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés