Actualitzat 06/02/2015 15:57

El TNC reflexiona sobre el sentit del teatre amb l'obra 'L'art de la comèdia'

El actor Lluís Homar en 'L'art de la comèdia'
Foto: EUROPA PRESS

Lluís Homar actua i dirigeix el text del dramaturg Eduardo de Filippo

   BARCELONA, 6 (EUROPA PRESS)

El Teatre Nacional de Catalunya (TNC) acollirà entre el 12 de febrer i el 12 d'abril 'L'art de la comèdia', l'obra del dramaturg Eduardo de Filippo que reflexiona sobre el sentit del teatre, ha explicat aquest divendres en roda de premsa el director del TNC, Xavier Albertí.

   "És un espectacle amb un compromís profundíssim, rodó" que farà pensar en per què serveix aquest ofici, ha descrit Albertí, que ha complert 25 anys del seu primer muntatge professional.

   Al capdavant de l'obra es troba l'actor i director Lluís Homar --al qual Albertí ha qualificat com 'el capo còmic' del muntatge--, que ha confessat "donar gràcies a la vida per estar treballant en aquesta obra i amb aquest equip", cosa que l'ha fet sentir ple, content i satisfet i té ganes de compartir amb el públic.

   El director comparteix escenari amb els actors Pau Viñals, Victòria Pagès, Joan Carreras, Lluís Villanueva, Roger Casamajor, Andreu Benito, Mar Ulldemolins, Oscar Valsecchi, Eduard Muntada i Quimet Pla, una companyia que Homar ha qualificat d'excelsa, com una autèntica 'troupe de teatre'.

   "El text és una partitura magnífica, com una peça d'orfebreria que és com una festa del teatre. Té la paraula popular i també conté molt humor", ha observat.

   L'obra enfronta el pols entre administració i art, amb el problema d'un grup de teatre que es troba prop de la ruïna i busca el suport d'un alt càrrec, que se sent ofès davant de la petició que li fan perquè acudeixi com a reclam del poble, ha relatat Albertí.

   "Un dels drames que té un personatge és que, de petit, té una petita crisi perquè la professió d'actor, que és la de la seva família, no figura entre els oficis que es consideren indispensables per a l'honorabilitat d'un país", ha relatat Homar.

   En el segon acte els personatges inicien un joc de confusió posant un polític davant de la dificultat d'identificar si un personatge és un dels seus convidats o és un actor interpretant, fet que suposa per al director la teatralitat total.

   L'espectacle juga amb el concepte de l'imprevist: "Arribem a l'escenari sense escenografia ni vestidor, i a mesura que comença l'obra els personatges es van posant peces, que fins i tot a vegades no corresponen amb el període històric", fet que permet traslladar al públic la il·lusió i la fragilitat dels assajos, ha observat el director.

   "L'essència del teatre no està a tenir grans mitjans, sinó en com i per què es fan les coses", ha explicat el director, que ha fet referència als seus inicis al teatre, amb sis anys fent de poble a 'La Passió', i s'ha recordat de l'herència dels més grans en encarar aquest projecte.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés