Actualitzat 30/07/2018 09:13

Plácido Domingo i Ermonela Jaho triomfen amb una emocional 'Thaïs' a Peralada

'Thaïs' al Festival de Peralada.
TOTI FERRER/PERALADA

Els antagonistas escenifiquen el conflicte entre desig eròtic i espiritual

PERALADA (GIRONA), 30 jul. (EUROPA PRESS) -

El baríton Plácido Domingo i la soprano albanesa Ermonela Jaho han conquistat la nit d'aquest diumenge al públic del Festival Castell de Peralada (Girona) amb l'emocional òpera en versió concert 'Thaïs', de Jules Massenet, que han cantat amb el Cor i Orquestra del Teatro Real de Madrid, integrat per uns 160 artistes.

L'òpera en tres actes i set escenes, amb llibret de Louis Gallet, ha arrencat puntualment a l'Auditori del Castell per ensenyar al públic aquest drama d'antagonistas sobre el món dels monjos cenobites i la sensualitat d'una prostituta d'Alexandria, que ha atrapat els assistents des del primer minut amb un Plácido Domingo teatralitzat en el seu paper d'asceta del desert, que ha traçat amb natural habilitat, i una Ermonela Jaho emocionant i agraïda.

Durant les dues parts, Domingo i Jaho han posat de manifest les tensions entre el desig eròtic i l'espiritual davant d'un públic coneixedor de la història del desgraciat duo; amb les seves veus nues sense l'escenografia i vestuari de l'òpera, han dibuixat amb força l'evolució dels dos protagonistes: el sever monjo Athanaël vençut pel desig carnal i l'exuberant cortesana Thaïs, que acaba rendint-se a l'ascetisme i la santedat en un viatge de camins oposats.

De gran repte dramàtic, tots dos intèrprets han satisfet amb escreix la dificultat dels seus rols: Jaho ha aconseguit traçar el seu trànsit espiritual de prostituta a asceta amb una veu de cristall, delicada i ovacionada, mentre que Domingo s'ha mantingut a la zona alta del seu paper de baríton per baixar-se metafòricament des de la santedat fins a un avergonyit desig, igualment reconegut pel públic.

Ha estat un esperat moment de clímax la interpretació orquestral de l'esperada 'Méditation' de Thaïs, rebuda amb intensos aplaudiments, quan la prostituta vestida de vermell decideix canviar de vida i emprèn un camí cap a l'ascetisme, que l'ha portat a vestir després d'esperançat i suau verd, en una interpretació que ha fet emmudir l'auditori.

Després del passat estiu a Peralada amb 'Madama Butterfly', Jaho ha protagonitzat una nit de gala amb una veu fina, plena de matisos, expressivitat i emoció, que li ha valgut una ovació final del públic, que, no obstant això, també ha estat un reconeixement al veterà baríton madrileny i al seu complex paper.

160 CORISTES I MÚSICS

En aquest repte operístic no ha estat menor la participació dels músics de l'Orquestra Simfònica de Madrid, titular del Teatro Real, dirigits per Patrick Fourniller, així com els coristes del Cor titular del teatre líric madrileny amb la direcció d'Andrés Maspero, els qui han fet possible l'avanç constant de la història amb gran solemnitat i credibilitat.

Aquest avanç tampoc hauria estat possible sense la nítida interpretació del tenor Michele Angelini, les sopranos Elena Copons i Sara Blanch, les mezzosoprano Lidia Vinyes i Marifé Nogueres i el baix Jean Teitgen.

L'òpera, basada en la novel·la homònima d'Anatole France, es va estrenar el 16 de març del 1894 al Théâtre de l'Opéra de París (França), i aquesta mateixa versió concert proposta a Peralada va poder veure's divendres passat al Teatro Real amb 18 minuts d'aplaudiments -aquest diumenge han estat deu-; el seu desplegament a Peralada aquest diumenge clausura un destacat cap de setmana líric amb els tenors Javier Camarena i Jonas Kaufmann.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés