Publicat 5/6/2019 19:34:39CET

El Picasso "fotografiat i fotògraf" centra una exposició a Barcelona

EUROPA PRESS

És una exhibició "popular amb una mirada alegre" però també d'investigació

BARCELONA, 5 Juny (EUROPA PRESS) -

El Museu Picasso de Barcelona descobreix el Picasso "fotografiat i fotògraf" en l'exposició 'Picasso, la mirada del fotògraf', que podrà veure's des d'aquest divendres i fins al 24 de setembre al centre, i s'emmarca en el festival PhotoEspaña.

En roda de premsa aquest dimecres, el director del museu, Emmanuel Guigon, ha detallat que l'exposició, de mirada molt alegre i amb un centenar d'imatges, aprofundeix en "el Picasso fotògraf, fent col·laboracions amb altres fotògrafs, i sent fotografiat", com a actor del seu propi personatge.

Guigon ha avançat que és una exposició popular amb una mirada molt alegre, però també d'investigació i que constitueix "un relat poètic en nou capítols" entorn del lloc més íntim de Picasso: el de la creació.

L'exposició s'emmarca entre dues vessants: recull les obres de fotògrafs que van immortalitzar Picasso com Brassaï, René Douglas Duncan, Herbert List, Dora Maar, Man Ray, Arnold Newman i Edward Quinn, a part d'una selecció d'imatges preses pel mateix Picasso, en ocasions per fixar els seus motius pictòrics i en altres per documentar el seu propi procés creatiu.

FOTOGRAFIA EN ELS TALLERS

La comissària, Violeta Andrés, ha precisat que com la fotografia en Picasso és un tema molt ampli, l'exhibició s'ha centrat en la seva fotografia en els tallers, on es produeix la creació.

L'exposició arrenca amb una introducció del desplaçament de Picasso a Horta de Sant Joan (Tarragona), on es va portar una càmera i va tenir allà el seu taller estival, abans de passar als "tallers parisencs" fins al 1919 amb negatius inèdits, concretament presos en aquest taller i en tallers parisencs el 1910.

Després, l'exposició viatja a un París "més burgès" d'entreguerres amb fotografies preses en el taller de la Rue La Boétie, i després en el taller de Boigeloup en els anys 30, on "va treballar de manera intensiva l'escultura i estructures monumentals".

Després arriba el taller de Guerra en la parisenca Rue des Augustins, on va passar els anys foscos de l'ocupació nazi; posteriorment, l'exposició viatja al període després de la Segona Guerra Mundial, quan es va instal·lar al sud de França i en la premsa s'empren moltes fotos, i Andrés ha sintetitzat que l'exposició tracta sobre "Picasso al davant, darrere de la càmera, protagonista, model i actor".

L'exposició constata com Picasso va practicar la fotografia i va experimentar amb reconeguts fotògrafs de professió: "Picasso és un ull, una mirada, i abans de tot necessita crear i experimentar. I va experimentar amb la tècnica fotogràfica com amb qualsevol altra tècnica".

Respecte a les fotografies que li van fer prestigiosos fotògrafs de l'època, Andrés ha afegit que Picasso era fotogènic, i des de molt jove tenia consciència d'això, de manera que "posava en escena un personatge".

En unes instantànies juga a ser pintor --pintant d'una manera que els experts saben que no practicava--, i en unes altres posa com un boxador, mostrant-se com un "conqueridor".

Les fotografies procedeixen del fons del Musée National Picasso-Paris, dels fons del museu barceloní i de col·leccions particulars de Nick de Morgoli i Leopoldo Pomés.

Contador
L'actualitat més visitada a Aldia.cat

www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2019 Europa Press. Està expressament prohibida la redistribució i la redifusió de tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense previ i exprés consentiment.