Publicat 10/4/2019 17:52:00CET

'Peter Pan el Musical' torna modernitzat al Teatre Apolo després de 19 anys en escena

THEATRE PROPERTIES

Es tracta d'una producció de format més reduït, amb l'essència de la història de Barrie

BARCELONA, 10 Abr. (EUROPA PRESS) -

L'espectacle familiar 'Peter Pan el Musical', basat en el text teatral de J. M. Barrie, torna per segona vegada al Teatre Apolo de Barcelona amb un format més curt i modern després de 19 anys als escenaris des de la seva estrena de la mà de la productora Theatre Properties i amb la direcció de Tomás Padilla.

L'obra, que al llarg dels anys s'ha representat en nou països diferents i que podrà veure's a Barcelona els caps de setmana del 13 d'abril al 5 de maig, està fent una gira espanyola que finalitzarà a les Illes Canàries i que l'ha portat a representar-se en teatres de capitals de província en què "mai no arriben els grans musicals", ha explicat en roda de premsa aquest dimecres el mateix Padilla juntament amb l'actriu i ballarina Silvia Villaú, assistent de direcció i que dona vida al personatge de Peter Pan.

L'espectacle que es podrà veure a l'Apolo és el mateix que es va estrenar fa 19 anys com una adaptació de l'obra de Barrie, que ha dut a terme 4.500 funcions i ha rebut més de quatre milions d'espectadors, però amb un format més reduït que permeti "visitar nous teatres i abaixar el preu de l'entrada", segons Padilla, també impulsor de la productora Theatre Properties.

ESPECTACLES DE QUALITAT PER AL PÚBLIC INFANTIL

Malgrat tractar-se d'una producció de format reduït, el director ha remarcat que la posada escènica compta amb efectes especials i projeccions en 3D, així com amb canvis de decorats, perquè considera que és necessari oferir al públic infantil "espectacles de qualitat", malgrat catalogar-lo com a apte per a tots els públics.

Padilla també ha assenyalat que la reducció de l'obra --que ha passat de tenir una durada de tres hores a una hora i mitja-- garanteix "més atenció" per part dels més petits, perquè la funció cobra un ritme més ràpid i ofereix uns canvis d'escena més automàtics.

VARIETAT D'ESTILS MUSICALS

Les alteracions de l'espectacle també han afectat el vessant musical, perquè s'han "diversificat els gèneres", cosa que conforma un repertori de més d'una desena de temes que s'emmarquen en el rock, el pop, la balada i el soul i amb la particularitat que tots els personatges es poden identificar amb un estil.

Aquesta varietat ha resultat en "cançons molt fresques" que el públic s'aprèn amb facilitat i amb posades en escena molt visuals que permeten la interacció entre els actors i els nens, segons ha assenyalat Villaú.

Respecte a les edicions anteriors, aquesta nova adaptació ha eliminat alguns temes i ha afegit una cançó de comiat que llança un missatge d'esperança a l'espectador i el convida a "mantenir durant al llarg de la vida la innocència que un porta a dins".

Així mateix, Padilla ha explicat que tots els temes es canten en directe a l'escenari, encara que la música ha estat gravada a l'estudi, i les cançons són produccions originals de la companyia, sota la direcció musical de César Belda.

L'actualitat més visitada a Aldia.cat

www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2019 Europa Press. Està expressament prohibida la redistribució i la redifusió de tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense previ i exprés consentiment.