El Monestir de Pedralbes relaciona l'estatus social amb l'altura de les cadires en una mostra

La 'Cadira de la Reina'
Europa Press
Publicat 11/10/2017 14:58:11CET

La comissària: "Al segle XVI-XVII la cadira era un senyal de poder"

BARCELONA, 11 Oct. (EUROPA PRESS) -

El Monestir de Pedralbes de Barcelona ha obert aquest dimecres les portes de l'exposició 'Les dones també seuen. Mobles i espais femenins dels segles XVI i XVII', un recorregut en el qual relaciona l'estatus social amb l'altura de les cadires.

L'exposició consta de més de 200 peces que provenen del mateix monestir, d'altres museus i de particulars, entre les quals es troben documents, pintures, instruments musicals i tot tipus d'objectes, encara que les cadires predominen a les cinc sales.

Observant el mobiliari i els objectes d'ús quotidià, els visitants poden configurar una idea del paper de la dona en l'Època Moderna i del ritme de vida de les dones clausurades en el monestir.

La comissària de l'exposició, Mònica Piera, ha observat que "parlar de les propietàries dels mobles ajuda a entendre com vivien aquestes dones, com eren educades".

CADIRA, EIX PRINCIPAL

Sota el títol 'les dons també seuen', l'exposició vol reivindicar el paper de la dona que, supeditada a l'home, s'asseia en cadires baixes: "Remarcar que el paper que cada persona ocupa en la societat es visualitza de moltes maneres, i una és el mobiliari".

En el recorregut es presenten diferents espais domèstics, especialment relacionats amb l'àmbit femení, que giren entorn la cadira com a eix principal, un moble que simbolitza l'organització social de l'època.

Les històries que hi ha darrere de cada objecte parlen de moltes dones de diferents edats, condicions socials, i serveix --segons Piera-- "per posar cara i nom propi a les dones que van viure en el Monestir".

LA 'CADIRA DE LA REINA', JOIA DE LA CORONA

La peça protagonista de l'exposició és la 'Cadira de la Reina', una obra inèdita fabricada en l'Índia i importada a Espanya a la fi del segle XVI.

L'exposició tanca amb l'espai interactiu 'Agafa seient', que convida dues persones a asseure's, una més amunt que l'altra, per recordar que l'objectiu d'asseure's no era descansar, sinó marcar un estatus social.

En la societat de l'època, les cadires tenien un significat molt diferent a l'actual: "Ara entenem la cadira com un objecte de confort, però al segle XVI-XVII era un senyal de poder".

L'actualitat més visitada a Aldia.cat

www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2017 Europa Press. Està expressament prohibida la redistribució i la redifusió de tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense previ i exprés consentiment.

Aquesta web utilitza cookies pròpies i de tercers per analitzar la seva navegació i oferir-li un servei més personalitzat i publicitat d’acord amb els seus interessos. Continuar navegant implica l’acceptació de la nostra política de cookies -
Uso de cookies