Actualitzat 25/04/2018 13:10

El Mercat de les Flors desafia la gravetat en la nova coreografia de Guy Nader i Maria Campos

M.Campos, À.Margarit, G.Nader i M.Marín
EUROPA PRESS

Proposen un "viatge de rotació, òrbita i força centrífuga" en 'Set of Sets'

BARCELONA, 25 abr. (EUROPA PRESS) -

Els coreògrafs i ballarins Maria Campos i Guy Nader desafien la gravetat en la peça amb set ballarins --ells inclosos-- 'Set of Sets', que es desenvolupa durant una hora al Mercat de les Flors de Barcelona, on podrà veure's des d'aquest dijous i fins aquest diumenge.

En roda de premsa, Nader ha detallat que la peça és una manifestació dancística i musical en un viatge de cossos "que desafien la gravetat i s'embullen i desemboliquen", un recorregut basat en l'infinit, plànol però amb diferents textures.

Estrenada al Festival Sismògraf la passada setmana, aquesta peça planteja una fisicitat arriscada i amb moviments acrobàtics plens de precisió, que requereixen una alta concentració: "Si un falla tots fallem, és un engranatge".

El coreògraf libanès ha detallat que, en un espai minimalista en nuesa, la coreografia explora físicament els moviments abstractes, i si bé els ballarins comencen caminant en cercle, a partir d'aquesta acció simple cerquen diferents òrbites de l'espai.

A poc a poc el cercle es va corbant i tot s'intercala i es multiplica explorant noves òrbites, des del sòl fins a la part més aèria, investigant "infinitat de possibilitats".

FORÇA CENTRÍFUGA

Aquesta investigació els ha descobert nombroses direccions, moltes d'elles guiades per una força centrífuga que arriba a marejar als ballarins, en "un viatge de rotació, òrbita i força centrífuga" d'execució molt precisa com una màquina.

"No ensenyem moviment, sinó principis físics", ha dit Nader, que a més ha destacat que cada ballarí --enfundat en un vestuari elàstic que contrasta amb l'escenografia-- té una manera diferent de manifestar aquests moviments.

Maria Campos ha explicat que aquesta peça tracta sobre com arribar fins al límit: "A nivell conceptual ens hem basat en el temps de l'infinit i la seva continuïtat, hi ha molt treball de força centrífuga. Hem indagat en la circularitat".

Campos ha detallat que si en la seva anterior obra van treballar el concepte del balanceig i el pèndol, aquesta és una mica més complexa i juga amb la complicitat entre artistes.

Ha relatat que la peça és una investigació artística tant en duet com en grup que aprofundeix en el significat del pes, i indaga sobre la sonoritat, de la mà del compositor Miguel Marín.

Marín ha explicat que la peça posa a dialogar música i moviment, i ha descrit que els moviments vertiginosos i de mareig de la peça són acompanyats sonorament amb 'loops' de repetició: "Part de sons molt subtils que es van formant a força de repetició, sense que et cansis i arribis a odiar-ho".

Ha detallat que la composició està realitzada per ordinador, amb molta percussió melòdica i un bombo de so greu per acompanyar els moviments constants i mecànics, donant com a resultat "un swing subtil", tot això en directe.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés