Actualitzat 05/12/2018 13:11

El Liceu acull la "completa bogeria" 'L'Italiana in Algeri' aquest desembre

Presentació de l'òpera 'L'Italiana in Algeri'
LICEU

"Els personatges femenins de Rossini són més forts i interessants que els masculins"

BARCELONA, 5 des. (EUROPA PRESS) -

El Gran Teatre del Liceu de Barcelona acull des del 13 i fins al 23 de desembre la "completa bogeria" de l'òpera bufa 'L'italiana in Algeri', de Gioachino Rossini --en el 150è aniversari de la seva mort--, una comèdia amb la direcció d'escena de Vittorio Borrelli i musical de Ricardo Frizza.

En roda de premsa aquest dimecres, la directora artística de la sala, Christina Scheppelmann, ha avançat que serà una òpera "molt enèrgica i animada", mentre que Borrelli ha detallat que es tracta d'una òpera bufa que es torna còmica i és una completa bogeria organitzada, en la qual tots els personatges travessen situacions còmiques i fins i tot paradoxals.

Per Borrelli, és una òpera eixelebrada i "demencial", amb cantants que han de cantar atropelladament i amb sons onomatopeics, i en què tots entren en un joc surrealista.

L'òpera en dos actes --no representada al Liceu des del 1982--, compta amb la interpretació de Varduhi Abrahamyan, Maite Beaumont, Luca Pisaroni, Simón Orfila, Maxim Moironov i Edgardo Rocha, i --amb el llibret d'Angelo Anelli-- narra la història d'Isabella, una italiana que viatja a Algèria per aconseguir la llibertat del seu estimat Lindoro, esclau del poderós Mustafa.

Borrelli ha destacat l'excepcionalitat d'Isabella, capaç de subvertir l'ordre nacional d'Algèria: "Passem d'un món on són els homes els que governen, a un món on aquesta dona està anticipant el feminisme".

"Els personatges femenins de Rossini són més forts i interessants que els masculins", ha destacat el director escènic, que ha celebrat que en l'òpera passen moltes escenes en dos actes, que canvien molt ràpidament, amb teatre dins del teatre.

Scheppelmann ha dit que en el tancament de l'any i abans de festes toca una obra en què es surti del teatre amb un somriure i no plorant i deprimit: "Està al desembre perquè és el moment just per a un somriure i passar-s'ho bé amb alguna cosa divertida, amb classe i amb gran gust".

CUINA EN DIRECTE

Com a curiositat, el director ha detallat que al final de l'òpera es fa una cerimònia d'investidura i és tradició a Itàlia degustar plats tradicionals: espaguetis i pizza, de manera que es cuinarà sobre l'escenari.

Concretament, un xef italià farà una salsa de tomàquet amb alfàbrega i uns tagliatelle en un minut i mig, el temps que disposen: "Els solistes podran gaudir d'una salsa amb parmiggiano reggiano", ha afegit.

RETRANSMISSIÓ ALS CINEMES

A part, amb aquesta òpera s'iniciarà un acord entre el teatre i Hispasat per a la retransmissió de quatre òperes del teatre barceloní en 125 cinemes de tota Europa en coproducció amb RTVE.

El tenor Maxim Mironov ha considerat que la retransmissió d'aquesta òpera als cinemes és "molt emocionant i interessant", i ha bromejat amb què és preocupant perquè en una escena surten mig nus.

Sobre el seu paper d'Isabella, la mezzosoprano Vardhui Abrahmyan ha dit que és una persona amb un caràcter autoritari i instintiu que troba una solució per a qualsevol problema: "Hi he posat molta energia i m'encanta aquest paper".

El baix-baríton Luca Pisaroni ha dit sobre el paper d'Isabella: "L'òpera ha anat molt més endavant que la societat", perquè en la història de l'òpera les dones estan valorades com ha de ser en la societat.

"Si una cosa és 'L'Italiana in Algeri' és: mai no infravaloreu les dones. Són molt més intel·ligents que els homes", ha avisat el baix-baríton.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés