Actualitzat 22/10/2015 16:37

Catalunya es converteix en pol digital i creatiu aquest juny

El conseller F.Mascarell y el dtor.J.Sellas
EUROPA PRESS

BARCELONA, 29 maig (EUROPA PRESS) -

Catalunya es convertirà aquest mes de juny en un centre d'innovació digital a l'àmbit creatiu i cultural gràcies a la dotzena d'esdeveniments d'aquest sector que la Conselleria de Cultura de la Generalitat ha decidit agrupar sota el paraigua de 'Digital Juny'.

Així ho han anunciat el conseller Ferran Mascarell i el director general de Creació i Indústries Culturals, Jordi Sellas, a la presentació de la primera edició del programa, que aspira a posar al territori al mapa internacional del sector.

El certamen, que l'any que ve vol sumar més esdeveniments de més disciplines relacionades, agrupa fires, congressos jornades, exposicions i trobades com Cartoon 360, el Loop, l'Atlàntida Film Fest, el B'Ars, la jornada èTIC, el Sónar+D, el Cinema Europe, el 4 Motors x Europe, el Gamelab, els Premis del Videojoc, el Burguer Awars i el Learn Do Share.

Tots ells tindran lloc a partir de l'1 de juny a la capital catalana i comptaran amb destacats experts com el CEO de Kickstarter, Yancey Strickler, i el director creatiu de Vimeo, Jeremy Boxer, en el cas del Sónar+D, així com el creador de Pac Man, Toru Iwatani.

Segons ha destacat Sellas, tots treballen en àmbits relacionats com el transmedia, l'audiovisual, l'animació, arts visuals, efectes especials, música, cultura digital i videojocs en diferents àmbits i disciplines i amb més o menor vocació d'atreure al gran públic.

Tots aquests esdeveniments, que s'han agrupat en el mes de juny, van aconseguir 219.575 visitants l'any passat i van sumar un pressupost total de 3.319.912 euros, si bé la inversió de la Generalitat per al Pla de Cultura Digital és de 746.500 euros.

VISIBILIZAR LA CULTURA DIGITAL

El conseller ha destacat la necessitat de "desplegar un espai per a la cultura digital i posar en valor tot el que es fa a l'àmbit digital" aplicat a diferents disciplines i espais.

Igual que Barcelona és coneguda per la seva aportació en el disseny, l'arquitectura i l'àmbit editorial, és hora que passi a ser reconeguda també per la seva aportació a l'àmbit digital i creatiu, ha destacat el conseller.

El 'Digital Juny' vol convertir-se com aspiració màxima en una cosa semblant al Digital Creativity que cita anualment professionals del sector cada any a Austin, ha indicat Sellas, que ha plantejat un abonament conjunt per assistir a tots aquests esdeveniments en un futur.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés