Actualitzat 22/10/2015 16:46

'Carmen' de Calixto Bieito torna al Liceu amb l'èmfasi en el "drama psicològic"

El Liceu acoge de nuevo 'Carmen' de Bizet con Calixto Bieito
EUROPA PRESS/REMITIDO

Uria-Monzon torna a protagonitzar-la, aquesta vegada sota la direcció musical d'Ainars Rubikis

BARCELONA, 14 abr. (EUROPA PRESS) -

El Gran Teatre del Liceu tornarà a acollir la producció de 'Carmen' de George Bizet a càrrec del director escènic Calixto Bieito, un muntatge que "resta el preciosisme i conserva l'essència de drama psicològic", en què repetirà la mezzosoprano protagonista que va poder veure's el 2010 i 2011, Béatrice Uria-Monzon, ha explicat aquest dimarts en roda de premsa el director musical, Ainars Rubikis.

La producció té sis úniques funcions, entre aquest divendres i el 2 de maig, que conserven la direcció escènica dissenyada per Bieito, però en les quals canvia part de l'elenc, cosa que aporta "una energia diferent", ha valorat Rubikis, que ha destacat la interpretació del muntatge, a més de la música.

Uria-Monzon --que ha encarnat Carmen en més de 300 representacions--, estarà acompanyada pel tenor Nikolai Schukoff en el paper de Don José i el baríton Massimo Cavalletti en el rol d'Escamillo, dues actuacions que aporten aires nous a la intèrpret, ha reconegut.

El muntatge de Bieito presenta una Carmen menys folklòrica i més veraç a nivell emocional, que se centra en els actors --i no només cantants--, segons ha posat èmfasi Rubikis, que s'estrena com a director al Liceu i a Barcelona.

La 'Carmen' de Bieito és una coproducció del Liceu amb el teatre Massimo de Palermo, el teatre Regio de Torí i La Fenice de Venècia, d'Itàlia, i ha estat vista per més de 500.000 persones a 16 ciutats d'Espanya, Països Baixos, Bèlgica, Colòmbia, Regne Unit, Suïssa, Itàlia i Noruega.

ESCAMILLO, EL MESSI OPERÍSTIC

La protagonista ha coincidit que és la versió de l'òpera en què ha trobat "més violència", amb un cor i uns figurants molt forts que fan més real la producció i la distingeixen d'altres versions, presentant una escenografia molt buida que permet recrear-se en el drama, però sense buscar l'escàndol 'per se'.

"Avui dia tot el món pot trobar escàndol, a la tele, a Internet, en pel·lícules; el que ara és espectacular i excepcional és fer les coses bé, verdaderes, i despertar emocions", ha reflexionat Cavalletti.

El baríton interpreta un Escamillo "més francès, una mica italianitzat i amb menys forma de torero de les corrides", però posant l'èmfasi en la força del personatge, com a antagonista de Don José, i que arriba a escena provocant la mateixa reacció que Messi causaria si aparegués a La Rambla, ha fet broma.

Cavalletti ha confessat que les àries del seu personatge, que són algunes de les més esperades pel públic, "posen a prova" la veu i el francès, una llengua que incrementa la dificultat per pronunciar i vocalitzar, fins i tot per a barítons francesos, ha reconegut.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés