Contador

Àlex Rigola aprofundeix a Chéjov amb un íntim i nu 'Vània' al Temporada Alta

Escena de 'Vània', d'Àlex Rigola
TEMPORADA ALTA/L.PUJOL
Publicat 14/11/2017 16:14:48CET

BARCELONA, 14 Nov. (EUROPA PRESS) -

El director teatral i dramaturg, Àlex Rigola, aprofundeix a l'univers d'Anton Chéjov amb una versió lliure, íntima i nua de 'Vania (Escenes de les vides)', que s'estrenarà aquest dijous al festival Temporada Alta de Girona abans de fer temporada als Teatres del Canal de Madrid.

En roda de premsa aquest dimarts a Barcelona, el dramaturg català ha subratllat que l'espectacle s'inscriu en el procés de treball que va iniciar amb 'Who is me. Pasolini' i 'Ivanov' --també de Chéjov-- en el qual defugeix d'artificis escènics, cerca "una veritat escènica" i els actors interactuen amb un públic proper.

Rigola torna a utilitzar una caixa com a element escènic en el qual tindran cabuda un aforament de 60 espectadors per funció que interactuaran amb els quatre actors de l'obra --Ariadna Gil, Irene Escolar, Luis Bermejo i Gonzalo Cunill--.

El director ha subratllat que el text de Chéjov parla de la desolació humana, en el punt en el qual "s'accepta" que la vida d'un no és el que s'esperava, un moment que ha qualificat de renúncia i dolorós.

Els actors interpreten els personatges de Chéjov, però també mostren les seves pròpies ferides en una voluntat d'anar narrant i interpretant els fets, en el qual l'espectador també està incorporat a l'espai i no fa només la seva clàssica funció.

"ESCODRINYADOR D'ÀNIMES"

Ariadna Gil ha subratllat que és un muntatge en el qual no sabia què faria i ha considerat un alliberament no circumscriure's únicament al personatge, mentre que Luis Berdejo ha remarcat que Rigola és un "escodrinyador d'ànimes" que ha encoratjat els actors a aprofundir en ells mateixos per posar-ho a jugar a l'obra.

Gonzalo Cunill --que ja va col·laborar amb Rigola a l'anterior 'Ivanov'-- ha dit que s'ha produït un procés de deconstrucció dels personatges. Irene Escolar també ha assenyalat que és un "exercici de nuesa" d'actors i públic explicant misèries a través del text de Chéjov.

NOU CAMÍ

Rigola s'ha mostrat feliç pel resultat obtingut amb el muntatge i el camí iniciat amb 'Who is me. Pasolini' i 'Ivanov', que ara vol afermar amb una obra existencialista com és l''Oncle Vania' de Chéjov.

Ha afirmat que aquesta renovació es va iniciar pel "descontentament" amb el resultat d'altres obres que havia fet i la seva voluntat de trobar un territori confortable, i que en aquesta versió de Chéjov ha volgut traslladar aquests moments que es viuen a la taula d'assaig quan l'actor cerca el seu personatge.

El dramaturg ha sostingut que ha exposat un decàleg de normes senzilles per portar a escena els textos. Entre aquests textos figura no representar emocions, sinó deixar que apareguin i tornar als orígens del que s'estudia en els primers cursos teatrals.

L'obra es podrà veure en quatre funcions al Temporada Alta, entre aquest dijous i el diumenge al Teatre de Salt, per posteriorment fer temporada als Teatres del Canal de Madrid, del qual va presentar la dimissió fa un mes per la "brutal violència" al referèndum de l'1-O.

Rigola ha assegurat sentir-se feliç amb aquest 'Vània', i ha remarcat que aquesta decisió li permetrà dedicar-se a la part artística a temps complet, i descartar "a curt termini" qualsevol compaginació de feina.

L'actualitat més visitada a Aldia.cat

www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2017 Europa Press. Està expressament prohibida la redistribució i la redifusió de tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense previ i exprés consentiment.

Aquesta web utilitza cookies pròpies i de tercers per analitzar la seva navegació i oferir-li un servei més personalitzat i publicitat d’acord amb els seus interessos. Continuar navegant implica l’acceptació de la nostra política de cookies -
Uso de cookies