Actualitzat 28/10/2015 17:25

Miquel Alimentació superarà la barrera dels 1.000 milions aquest 2015

Gros Mercat, En Castellbisbal
Foto: MIQUEL ALIMENTACIÓ

Exportarà el seu model d'autoservei a l'engròs al mercat central de Xangai

   BARCELONA, 28 Oct. (EUROPA PRESS)

La cadena de distribució alimentària Miquel Alimentació preveu registrar un Ebitda de 27 milions d'euros, respecte dels 24 de l'any passat, i superar la barrera dels 1.000 milions de facturació i arribar als 1.017 aquest 2015, un 13,4% més que l'any passat i després de ser comprada pel gegant xinès Bright Foods per 110 milions d'euros a final de setembre.

   Així ho ha explicat aquest dimecres en una trobada amb la premsa, en el marc del Congrés Aecoc 2015, el director general de Miquel Alimentació, Pere Laymon, que ha sostingut que la inversió per a aquest exercici s'ha situat a 26,6 milions, un 28,5% més.

   Aquesta xifra s'ha centrat, sobretot, en l'obertura de dos autoserveis a l'engròs Gmcash-Gros Mercat a Lanzarote i Miranda de Ebro (Castella i Lleó), dues gasolineres i l'expansió via franquícia, amb l'obertura de 65 de Suma i Spar --el 60% a Catalunya, el 15% a Andalusia i la resta a altres comunitats--.

   Amb vista al 2016, quan es preveuen invertir uns 23 milions d'euros, es preveu la posada en marxa de cinc autoservei a l'engròs Gmcash-Gros Mercat i de deu gasolineres, que assoliran les 25 a final del 2017.

MAJORISTA NACIONAL DE XINESA

   Després de la compra per part de Bright Foods, Miquel Alimentació encara una nova etapa en què es vol posicionar com el primer majorista nacional de la Xina: "Volem liderar el mercat del 'food service' a la Xina".

   A més, la firma exportarà el seu autoservei a l'engròs --encara no s'ha tancat si també operarà amb la marca GM-- al mercat central de Xangai, d'un milió de metres quadrats: "Ja tenim els terrenys i estem analitzant el portfoli. Encara no en sabem les dimensions".

   Laymon ha destacat que Miquel Alimentació es convertirà en la plataforma d'exportació de productes espanyols i europeus a la Xina, i ja ha exportat dos contenidors de vins i 53 referències, i alhora estan a punt de tancar 10.000 tones d'oli de gira-sol: "El que més els interessa és l'oli, el vi, l'aigua, la llet, la xocolata, els dolços i el pernil serrà".

   Miquel Alimentació és un dels clients que ha escollit Amazon per desembarcar el negoci de l'alimentació i els productes de neteja per a la llar a Espanya: "Serà un client durant un temps raonable. El nostre portfoli és de 17.000 referències i això l'ajudarà a llançar el seu negoci per internet".

   Preguntat per si el procés sobiranista de Catalunya ha afectat l'empresa, Laymon ha sostingut que, de fet, l'operació amb Bright Foods es va tancar després de les eleccions catalanes del 27 de setembre: "Ni els interessa ni els preocupa".

   Miquel Alimentació compta actualment amb 64 centres autoservei a l'engròs repartits a 12 comunitats, 730 franquícies de les marques Suma i Spar i plataformes logístiques a Vilamalla (Girona), Tortosa (Tarragona), Burgos, Mercabarna de Barcelona, Font de Pedra (Màlaga) i Ingenio (Canàries).




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés