Actualitzat 10/03/2015 13:47

El sector del cava es recupera i augmenta vendes un 6%, fins a 1.030 milions el 2014

J.Pascual, J.M.Pelegrí, P.Bonet y M.E.Puig
Foto: EUROPA PRESS

El mercat espanyol es va recuperar amb un repunt del 7,5%

BARCELONA, 10. (EUROPA PRESS) -

El sector del cava va facturar 1.030 milions d'euros el 2014, un 6,18% més respecte dels 970 de l'exercici anterior, i les vendes d'ampolles es van situar en 242,2 milions d'unitats, un 0,38% més.

   "Són resultats molt satisfactoris després d'uns anys de certes dificultats, tot i que el descens mai ha estat important", ha explicat en roda de premsa el president del Consell Regulador del Cava, Pere Bonet.

   Bonet ha destacat la recuperació del mercat espanyol, on s'han venut 87,5 milions d'ampolles, un 7,54% més, mentre que has exportacions, a més de 115 països, han caigut un 3,26% i s'han situat en 154,7 milions d'ampolles.

   Ha recalcat que l'augment a Espanya es tradueix en més de sis milions d'ampolles, cosa que suggereix una gran capacitat de resistència de les empreses familiars vinícoles: "Feia falta un canvi de signe després de moltes turbulències i molts problemes, la qual cosa ens va portar a registrar una pèrdua del 20%".

   Després d'anys de reculada, el mercat espanyol ha repuntat gràcies al comportament de l'hostaleria, que ha incrementat un 9,3%, i el preu mitjà de l'ampolla s'ha situat en 4,28 euros, tenint en compte que les marques de fabricant tenen un preu mitjà del 5,5 euros i les de distribució 2,1 euros.

EL CAVA CATALÀ, EN AUGE

   Alhora, Bonet ha destacat el bon comportament del cava català, que ha crescut un 7%, amb 5,4 milions d'ampolles més, mentre que el de fora ha repuntat en 650.000 ampolles, i la producció de Catalunya sobre la total se situa en al voltant d'un 97%.

   Pel que fa als mercats exteriors, la UE segueix mantenint-se com a principal mercat amb 111,6 milions d'unitats, si bé ha registrat una caiguda del 5,3%, i els països tercers han pujat un 2,36%, fins a 43 milions.

   D'aquesta manera, el pes del mercat interior sobre el total és del 36,1%, els països de la UE suposen un 46,08% i els països tercers un 17,78%.

ALEMANYA CAU UN 24%

   Bonet confia que aquest 2015 es recuperi la caiguda experimentada a Europa, sobretot motivada per Alemanya, on s'ha registrat un descens del 24,18%, però segueix sent el principal país amb 30,5 milions d'ampolles venudes.

   El segueixen Bèlgica, amb un creixement de l'11,68% i 30,4 milions d'ampolles; el Regne Unit, amb una caiguda del 3,58% i 28,8 milions d'unitats, i els Estats Units i Japó se situen com a quart i cinquè mercat, amb 18,2 milions d'ampolles (+2,12%) i 7,6 milions (-0,83%), respectivament.

   Els països emergents, coneguts com a 'Bric', han crescut més d'un 40%, fins a 2,6 milions d'ampolles, tot i que Bonet ha assenyalat que "l'Índia no acaba d'arrencar", ja que les vendes han caigut un 83,7% i s'han situat en poc més de 2.000 ampolles.

   Per categories, els caves 'premium' --Reserva i Gran Reserva--, sumen 27,2 milions d'ampolles, i pel que fa al cava rosat ha patit un descens global del 7,43%.

PELEGRÍ APOSTA PER L'ENOTURISME

   Bonet ha estat acompanyat en roda de premsa pel Conseller d'Agricultura, Ramaderia, Pesca, Alimentació i Medi Natural de la Generalitat, Josep Maria Pelegrí; el vocal viticultor del Consell Regulador Joan Pascual, i per la secretària general de l'organisme, Maria Eugènia Puig.

   Pelegrí ha destacat la capacitat d'atracció del sector al mercat interior, el natural, i ha apostat pel binomi de l'enoturisme per seguir creixent: "Hem de consolidar no només l'espai del producte, sinó també del mateix celler, el viticultor i la restauració".




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés