Agro

Sara Lee completa la venda del seu negoci de pa a Bimbo per 115 milions d'euros

Grupo Bimbo
REUTERS
Actualitzat 5/12/2011 17:58:55 CET

MADRID, 5 Des. (EUROPA PRESS) -

Sara Lee ha completat la venda del seu negoci de forn i brioixeria a Espanya i Portugal, que inclou la marca Bimbo en els dos mercats, al grup mexicà Bimbo per 115 milions d'euros en efectiu, han informat les dues companyies.

L'operació inclou totes les marques de forn fresca del negoci --Bimbo, Martínez, Ortiz i Silueta, entre d'altres--, així com set fàbriques i més de 800 rutes de distribució, i la plantilla ronda els 2.000 treballadors.

Grup Bimbo, fins ara sense relació accionarial amb la firma espanyola del mateix nom, espera que l'operació generi vendes per més de 290 milions d'euros i un resultat brut d'explotació (Ebitda) ajustat de 17 milions d'euros, inclòs l'efecte del procés de reestructuració desenvolupat per Sara Lee per millorar l'estructura de costos laborals.

D'aquesta manera, la mexicana impulsa la seva incursió al mercat europeu, amb una adquisició que la posicionarà com "l'empresa de panificació líder a la Península Ibèrica".

"Aquesta operació ens dóna l'oportunitat d'unificar la marca Bimbo en els dos costats de l'Atlàntic, amb l'experiència de les dues companyies", ha destacat el director general del grup, Daniel Servitje.

Amb 102 plantes i més de 1.000 centres de distribució en 17 països d'Amèrica i l'Àsia, el grup mexicà és una de les empreses de panificació més grans del món, i des del 1980 les seves accions cotitzen a la Borsa Mexicana de Valors (BMV).

L'actualitat més visitada a Aldia.cat

www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2018 Europa Press. Està expressament prohibida la redistribució i la redifusió de tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense previ i exprés consentiment.