Actualitzat 22/10/2015 16:37

Només l'1,2% dels catalans sap interpretar els codis dels ous

Huevos
EUROPA PRESS/COMUNIDAD DE MADRID

BARCELONA, 25 Mar. (EUROPA PRESS) -

L'Organització Interprofessional de l'Ou i els seus Productes (Inprovo) ha revelat en una enquesta que només l'1,2% dels catalans sap interpretar els codis dels ous durant la campanya 'L'ou, d'etiqueta', que recorrerà les principals ciutats espanyoles durant els seus dos anys de durada, a través d'accions divulgatives dirigides al consumidor.

Segons ha informat Inprovo aquest dimecres en un comunicat, el 68% dels consumidors assegura fixar-se en el codi marcat en la clofolla, un 5% per sobre de la mitjana nacional (63%), tot i això un 57% ho relaciona amb la data de consum preferent i un 28% amb la data de posada.

Inprovo ha explicat que el primer número del codi indica el sistema de producció --hi ha quatre: en gàbia, en terra, del camp i ecològic-- i la resta de dígits serveixen per identificar el país, la província, el municipi i la granja d'origen.

Les dades recollides per aquesta enquesta també han reflectit que set de cada deu catalans desconeixen l'existència de normes que garanteixen la sostenibilitat, i que a Catalunya es troba el 17% de les granges ponedors del país.

L'objectiu de la campanya, que té el suport i el cofinançament de la Unió Europea (UE) i el Ministeri d'Agricultura (Magrama), és informar el consumidor sobre la traçabilitat de l'ou, indicada en el seu marcat i etiquetatge, així com de les característiques de la producció d'ous a la UE.

A Barcelona, la campanya estarà el dijous 26 de març en els mercats de Santa Caterina i de la Llibertat i el divendres 27 de març en els de la Concepció i la Sagrada Família.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés