BARCELONA, 26 Feb. (EUROPA PRESS) -
Nestlé España va facturar 2.102 milions d'euros el 2014, un 0,9% més, i les vendes realitzades al mercat espanyol van créixer un 1,1%, situant-se en 1.541 milions, ha informat en un comunicat aquest dijous.
Les exportacions, que aporten un 27% del volum de negoci global, van augmentar un lleuger 0,3%, fins a 561 milions, i el 74% es va concentrar en països com França, el Regne Unit, Portugal, Suïssa, Itàlia, Alemanya, Grècia, Polònia, Mèxic i República Txeca.
Així, Europa va absorvir el 81% de les exportacions a altres mercats, seguida de lluny per Amèrica amb un 6%, Àfrica amb un 5% i l'Orient Mitjà amb un 4%.
Per categories de producte, Nescafé Dolce Gusto aporta el gran volum de negoci, amb un creixement del 14%, seguit pel cafè soluble, el cafè verd descafeïnat, productes de nutrició infantil, rajoles de xocolata, lactis i gelats.
59 MILIONS D'INVERSIÓ
Nestlé va invertir 59 milions d'euros l'any passat a Espanya, dels quals 46 milions es van dirigir a l'àmbit de la producció i els 13 restants a administració, vendes i tecnologies de la informació.
Les fàbriques de Girona i La Penilla (Cantàbria) són les que més inversions van rebre, i Nestlé va potenciar amb més esforç inversor els negocis de cafè, xocolata i nutrició infantil.
Com a fet destacable a escala internacional, el Grup ha anunciat l'any passat la redefinició de la Zona Europa, que des de l'1 d'octubre incorpora el Magreb, l'Orient mitjà, la regió Nord-est d'Àfrica, Turquia i Israel, i passa a denominar-se zona Emena (Europe, Middle East and North Africa), que serà dirigida per Lluís Cantarell.
Pel que fa a la Regió Ibèrica, que comprèn els mercats d'Espanya i Portugal, Nestlé va mantenir els resultats de l'exercici anterior i va créixer un 0,4% amb unes vendes agregades de 2.543 milions, col·locant-se així entre els primers mercats de la multinacional suïssa a escala mundial.