BARCELONA, 12 Nov. (EUROPA PRESS)
L'Associació Agrària de Joves Pagesos de Catalunya (Asaja) i la Confederació de Comerç de Catalunya (CCC) han signat aquest dimecres un conveni de col·laboració per promoure la iniciativa 'Km.0, al costat de casa', una marca creada per l'associació agrària per a promocionar la compra i el consum de productes agrícoles i ramaders de proximitat, produïts a Catalunya.
Segons han informat en un comunicat conjunt, aquesta iniciativa es basa en projectes similars d'èxit portats a terme al Regne Unit, França i Itàlia, i pretén conscienciar del paper de l'agricultura i la ramaderia en la defensa del medi ambient, donar suport als productors locals per facilitar-los l'accés als canals de distribució, i donar resposta a les preferències dels consumidors.
Amb aquest conveni, les dues associacions acorden treballar conjuntament en la difusió de la marca entre els seus membres, així com en totes les qüestions d'interès comú, com la legislació sobre productes de proximitat agroalimentaris, el medi ambient, la sostenibilitat, el consum responsable i la seguretat alimentària.
S'han adherit al conveni onze associacions i gremis de comerç alimentari associats a la CCC dels sectors de la restauració, mercats, forn, carn i xarcuteria, fruites i verdures, xurreria, conserves i licors.
El conveni s'ha formalitzat aquest dimecres per part de la presidenta d'Asaja, Rosa Pruna; el president de la CCC, Pere Llorens; i els presidents dels gremis i associacions, acompanyades pel gerent de l'Institut Municipal de Mercats, Jordi Torrades; el director general de Comerç de la Generalitat, Josep Maria Recasens, i el secretari general de la CCC, Miquel Àngel Fraile.