Actualitzat 04/06/2014 14:35

Calvo mira a Colòmbia i preveu créixer un 8,3% aquest 2014, fins a 780 milions

Manuel Calvo, Julio López e Ildefonso García
EUROPA PRESS

BARCELONA, 4 Jun. (EUROPA PRESS) -

El Grup Calvo preveu facturar aquest any 780 milions d'euros, fet que suposa créixer un 8,3% en comparació amb el volum de negoci del 2013, que va pujar a 720 milions, i té el focus posat en Colòmbia i en països del centre d'Europa.

En declaracions als mitjans després de la seva intervenció a la XVIII Trobada d'Alimentació i Begudes que se celebra aquest dimecres a Iese, el conseller delegat del Grup Calvo, Manuel Calvo, ha explicat que la companyia ha realitzat exportacions puntuals a Colòmbia, on obrirà una filial comercial si el procés d'internacionalització avança amb èxit.

El 82% dels ingressos del Grup procedeixen de mercats exteriors --el 2006 el 65% de les vendes corresponia a Espanya--, i més de la meitat de la facturació l'aporta el Brasil (370 milions), si bé altres dels seus principals mercats són, a més d'Espanya, l'italià, l'argentí-uruguaià i el centreamericà.

El grup té set plantes productives --tres a Espanya, dues al Brasil i dues més al Salvador--, mentre que les seves filials comercials es reparteixen entre Espanya, el Brasil, Itàlia, Centre Amèrica i l'Argentina-Uruguai, i d'aquesta manera és present a més de 60 països.

Ha advertit que la internacionalització és un procés lent en què cal avançar per etapes: "Hem tingut grans fracassos, com a Veneçuela, per fer les coses malament i a deshora".

El grup té una plantilla de 4.800 treballadors, i amb l'obertura de nous mercats i el mateix creixement orgànic de la companyia, Calvo augmenta el seu equip de professionals entre un 3% i un 4% anual.

OSBORNE: MULTINACIONAL EN 25 ANYS

El director general de la Divisió Internacional d'Osborne, Julio López, ha sostingut que aquesta companyia familiar, fundada el 1772 per l'anglès Thomas Osborne, va prendre fa cinc anys una decisió estratègica: passar de ser una companyia exportadora a una d'internacionalitzada amb vista a convertir-se en una multinacional en 25 anys.

Ha sostingut que la internacionalització és necessària per diversificar els riscos geogràficament, però també un procés lent que requereix molts de recursos econòmics i capacitat empresarial: "Hem de saber on volem que hi hagi els nostres productes d'aquí a cinc anys".

CASA CUERVO

El director general executiu del fabricant de tequila mexicà Casa Cuervo, Ángel Abarrategui, ha sostingut que el repte més gran de l'economia de Mèxic és reduir la dependència econòmica del país amb els Estats Units i articular mecanismes per buscar entrades i sortides d'altres mercats.

En aquest marc, ha indicat que "Europa és un focus d'atenció molt important", ja que Mèxic és el país número 17 en importància per a Europa, mentre que el continent europeu és el tercer mercat per al país mexicà, i ha indicat que Espanya podria desenvolupar un paper de pont per afavorir els intercanvis entre els dos mercats.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés