Publicat 24/05/2016 15:05

Un 43% dels espanyols ha reduït el consum de carn vermella l'últim any

Carne roja
PIXABAY

Un estudi de Nestlé detecta canvis nutricionals a causa de la preocupació per la salut

ESPLUGUES DE LLOBREGAT (BARCELONA), 24 May. (EUROPA PRESS) -

El 43% dels espanyols ha reduït el consum de carn vermella l'últim any i un 17% de la població s'identifica amb l'opció flexitariana, que consisteix a restringir la ingesta de carn i peix, segons el III Observatori Nestlé sobre Hàbits Nutricionals i Estils de Vida de les Famílies.

Els resultats de l'observatori, que s'han presentat aquest dimarts a la seu de Nestlé España a Esplugues de Llobregat, són fruit de tres estudis realitzats entre setembre del 2015 i abril del 2016 en els quals han participat més de 1.000 persones grans de 16 anys.

L'observatori ha detectat que el flexitarianisme és una opció en auge, de manera que un 17% de la població s'identifica amb aquesta opció, seguint una dieta basada en el consum de verdures, fruites, llegums i cereals, fonamentalment, amb la inclusió de carn i peix de manera ocasional.

A més, a l'últim any el 29% dels enquestats han reduït la ingesta de carn vermella i un 14% afirma no haver-la menjat, en especial les dones i les persones de més de 50 anys.

La responsable de Nutrició i Salut de Nestlé España, Anabel Aragó, ha explicat que la reducció del consum de carn vermella no només ha tingut relació amb l'alerta llançada per l'Organització Mundial de la Salut (OMS) sinó també "per altres factors com la major preocupació per la salut i per la sostenibilitat ambiental, ja que s'ha interioritzat que costa més produir un quilo de carn que un quilo de cereals o de llegums".

Aragó ha afirmat que "els espanyols cada vegada són més conscients del que la nutrició impacta en la salut i això ha portat a l'aparició de noves tendències en els hàbits nutricionals".

En aquest sentit, l'Observatori de Nestlé ha detectat altres fenòmens relacionats amb la preocupació per la salut com l'increment del consum de productes sense gluten o sense lactosa, tenint en compte que part de la població els identifica com més saludables o beneficiosos per perdre pes, en el cas dels sense gluten, o per reduir el colesterol, en el cas dels sense lactosa.

L'estudi també destaca que el 70% dels espanyols ha consumit productes de proximitat a l'últim any i que hi ha més demanda de productes orgànics o ecològics, així com de fruites i verdures.

"Ens informem més, intentem nodrir-nos més i fer el millor per al planeta i això porta a prendre una sèrie de decisions nutricionals que no significa que siguin sempre les correctes ni que es basin en les evidències científiques necessàries", ha apuntat la responsable de Nutrició i Salut de Nestlé España.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés