Actualizado 27/04/2017 12:08

La televisió de pagament a Espanya supera els 6 milions d'abonats

Search Party
TNT

MADRID, 27 Abr. (EUROPA PRESS) -

El nombre d'abonats a televisió de pagament va superar el tercer trimestre del 2016 els sis milions, 140.000 més que el trimestre anterior, la qual cosa representa un 2,6 per cent més, segons les últimes dades disponibles al portal CNMCData. Els serveis de TV IP (XDSL/FTTH) i de televisió per cable van créixer en 134.000 i 36.000 abonats, respectivament.

Del total dels abonats, el 84,2% tenien el servei contractat sota alguna modalitat en paquets, en concret 5,06 milions, gairebé 190.000 més que en el trimestre anterior.

El paquet amb més creixement va continuar sent el paquet quíntuple --el que combina la TV de pagament amb els quatre serveis de telecomunicacions: telefonia fixa, telefonia mòbil, banda ampla fixa i banda ampla mòbil-- que va comptabilitzar més de 192.000 altes netes noves en el trimestre i va aconseguir un total de 4,5 milions d'abonats.

Quant a ingressos, la televisió de pagament va registrar uns ingressos de 458,4 milions, mentre la televisió en obert va obtenir 359,3 milions i els serveis de radi 76,1 milions.

Per tecnologia, la televisió IP (XDSL/FTTH) ha experimentat un augment del 55,8% en ingressos per abonats respecte al tercer trimestre de l'any anterior i una facturació per abonats de 247,6 milions d'euros, seguida de la televisió per satèl·lit que, amb uns ingressos per abonats de 140,6 milions, va retrocedir el 23,3% pel que fa al tercer trimestre del 2015. Per la seva banda, la TV per cable i la TV online, van registrar avanços positius del 5,3% la primera i del 15,3% la segona.

Els ingressos publicitaris, que inclouen publicitat convencional, patrocinis, televenda, telepromoción i emplaçament de producte, es van xifrar en 414,4 milions d'euros (76,1 milions de radi i 338,3 milions de televisió). En el cas de la televisió, 3,7 milions corresponen a la televisió de pagament i 334,6 a la televisió en obert.

Dins del segment en obert, les televisions privades van obtenir 312 milions d'euros, el 93,3% del total de la inversió publicitària en televisió. El restant 6,7% correspon a les televisions públiques que han vist reduïda la seva presència en aquest segment des de la desaparició de la publicitat en la Corporació RTVE. Els dos principals grups de televisió, Mediaset i Atresmedia, van representar el 87,8% dels ingressos de publicitat en televisió.

CONSUM D'HORES DE TELEVISIÓ

El consum mitjana de televisió durant el trimestre es va situar en 202 minuts (3 hores i 22 minuts) per persona i dia, disminuint el consum pel que fa al trimestre anterior a causa dels mesos d'estiu. En relació amb el trimestre anterior, aquest consum va significar un descens de 29 minuts de visionat de televisió per espectador i dia.

Per plataforma, el consum de televisió, tant en obert com de pagament, es va repartir en un 78,6% per a la TDT, el 2,9% per a la televisió per satèl·lit i el 18,5% per a les plataformes de cable i TV-XDSL/FTTH.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés